Operatorul rețelei de socializare din lume va continua să permită campaniile şi reclamele politice aflate deja în sistem şi va permite modificarea sumelor alocate acestora şi ţintirea utilizatorilor, conform news.ro

T0tuși, va fi blocată ajustarea conținutului reclamelor sau a designul-ului.

Facebook vrea să creeze o etichetă

Facebook intenționează să creeze o etichetă pentru postările candidaților sau ale campaniilor care vor încerca să îşi revendice victoria înainte ca rezultatele alegerilor să fie oficiale.

„Acestea se vor aplica cu siguranţă preşedintelui odată ce noile reguli vor intra în vigoare şi se vor aplica tuturor în mod egal”, a spus Mark Zuckerberg, într-un interviu acordat CBS News.

Preşedintele Donald Trump candidează pentru un al doilea mandat, în faţa democratului Joe Biden şi vor avea loc, de asemenea, alegeri pentru Congres.

Într-o postare pe Facebook care a anunţat schimbările, Zuckerberg a afirmat că este îngrijorat de provocările unice pe care alegătorii le vor întâmpina anul acesta din cauza pandemiei de coronavirus, care a determinat o creştere a votului prin poştă.

„De asemenea, mă tem că, având o naţiune atât de divizată, în timp ce finalizarea rezultatelor alegerilor ar putea dura zile sau chiar săptămâni, ar putea exista un risc crescut de tulburări sociale în întreaga ţară”, a spus el.

Twitter a interzis anul trecut reclamele politice, iar Google, parte a grupului Alphabet, a limitat modul în care agenţii de publicitate electorală pot ţinti alegătorii.

Facebook a eliminat următoarele conturi

Facebook a anunțat că a neutralizat o mică rețea de conturi și pagini false provenind din Rusia, care viza dezbaterea politică din Regatul Unit și din alte țări. Membrii rețelei pozau într-o organizație de știri cu sediul în România.

Folosind profiluri online false elaborate, pe mai multe site-uri, membrii rețelei pozau într-o organizație de știri cu sediul în România intitulată „Peacedata” și recrutau jurnaliști independenți pentru a scrie articole pentru audiențe cu orientare de stânga, este scris pe irishexaminer.com

Facebook afirmă că o investigație a sa a găsit legături cu Agenția de Cercetare a Internetului (IRA) din Rusia, care a fost implicată în interferențe electorale prin intermediul Facebook la alegerile prezidențiale americane din 2016.

13 conturi și două pagini de Facebook au fost șterse pentru violarea politicii site-ului față de interferențele străine – „comportament inautentic coordonat în interesul unei entități străine”.

Conform Facebook, rețeaua nu apucase să se extindă prea mult pe platforma sa în momentul în care a fost eliminată.