Producătorul de lacuri şi vopsele Fabryo Corporation îşi propune să rămână pe profit în acest an, să menţină cifra de afaceri la nivelul din 2009 şi să-şi majoreze cota de piaţă la 24%, a anunţat directorul general al companiei, Aliz Kosza.

În 2009, compania a avut o cifră de afaceri în scădere cu 7%, de la 162,3 milioane lei la 151 milioane lei, şi a revenit pe profit, cu un câştig de 5,7 milioane lei, după pierderile de aproximativ un milion de lei din anul anterior.

„Ne-am propus menţinerea cifrei de afaceri la nivelul anului 2009, în condiţiile în care am renunţat în acest an la toate produsele non-core. După ultimele măsuri fiscale, precum impozitarea tichetelor sau majorarea TVA, ne vom ajusta prognozele în funcţie de ceea ce se întâmplă în jurul nostru. Obiectivul principal, indiferent de deciziile fiscale care pot interveni, este cota de piaţă. Avem ambiţia să fim la nivelul anului trecut, în lei, ceea ce va fi dificil de realizat, începând cu luna octombrie”, a afirmat Kosza.

La nivelul întregii pieţe, care cuprinde lavabile, emailuri, grunduri, amorse, tencuieli şi produse pentru lemn, compania estimează că deţine o cotă de 30%.

Kosza apreciază că piaţa totală s-a diminuat cu 15-18% în primul semestru, după o scădere de 15-20% în 2009, dar s-ar putea stabiliza în 2011.

Preţuri crescute

Ea a afirmat că Fabryo a operat creşteri ale preţului de vânzare, în mai, la două categorii de produse care necesitau ambalaje protejate pentru noile formule, în conformitate cu normele europene.

În plus, pe fondul majorării preţurilor la materiile prime, compania va opera noi creşteri de preţ, de 6-8%, din 15 august. Pe de altă parte, Fabryo nu este dispusă să suporte creşterea TVA.

Principalul motor de creştere a vânzărilor de vopsele va fi reprezentat de lucrările de renovare, în lipsa derulării unor proiecte de construcţii noi, conform sursei citate.

Piaţa locală de lacuri şi vopsele este disputată de circa 200 de producători, dar controlată în proporţie de peste 75% de primii cinci.

„Jucătorii străini se vor gândi probabil în perioada următoare la consolidarea afacerilor, însă producătorii mici, locali, probabil că nu vor dispărea. Business-urile de familie nu au de ce să se oprească”, a mai spus Kosza.

Fabryo Corporation este o companie deţinută integral de fondul de investiţii suedez Oresa Ventures.

SURSA: Mediafax