Business-ul a început la Cluj-Napoca, cu numai trei angajați, și a ajuns în prezent la aproape 170, având extindere în toată țara. Despre marea familie Eximtur, Lucia Morariu spune cu mândrie că este una dintre cele mai experimentate echipe de management în turism. Nu a fost ușor să ajungă la o asemenea performanță și la un nivel al business-ului de 47 de milioane de euro în 2016, dar a avut alături familia, care a sprijinit-o în demersul antreprenorial.  

Numele Eximtur? A fost o inspirație de moment, o legătură între turism și ideea de „oriunde în lume“, după cum povestește antreprenoarea. „Aș putea spune că am fost norocoasă. Am avut oportunitatea ca la doar câțiva ani după terminarea facultății să lucrez în sectorul turismului, un domeniu la care am visat dintotdeauna și în care am avut în fiecare zi oportunitatea să îmi fructific creativitatea“, povestește Lucia Morariu despre începuturi. Pasul spre antreprenoriat a venit firesc, fiind deopotrivă om de afaceri și agent de turism, alături de asociați, până când obligațiile legate de management nu i-au mai permis să fie în ambele posturi. 

Primii turiști care au investit cu încredere în una dintre primele agenții cu capital privat din orasul Cluj-Napoca au fost câteva familii din Cluj, care au cumpărat vacanțe pe litoral. Primul grup organizat de Eximtur a fost la Praga, cu ocazia ultimului concert Pink Floyd pentru Europa de Est, al cărui ghid a fost chiar Lucia Morariu. După 25 de ani, compania a ajuns la peste 230.000 de turiști anual care își petrec vacanța în România sau în străinătate, în programele proprii Eximtur, dar și companii care solicită servicii de business travel, acest segment generând astfel trei sferturi din veniturile companiei.

După 25 de ani

Primul profit a mers în inovație. Resursele acumulate în trei luni de funcționare au fost investite în achiziționarea de sisteme informatice, mai precis a primului program informatic românesc de gestiune a pachetelor turistice, care i-a adus Eximtur statutul de cel mai important turoperator în turismul românesc în numai patru ani. 

 

Câțiva ani mai târziu, un alt moment important în istoria companiei a fost decizia de extindere a activităților turistice cu rezervările de bilete de avion și oferirea de servicii de călătorie pentru corporații. Divizia de business travel, cu sedii în București, Cluj-Napoca, Timișoara și Sibiu este acum motorul Eximtur. Iar din 2016, compania a devenit partener pentru România al rețelei globale de business travel – UNIGLOBE Travel International, care activează pe piață de mai bine de 30 de ani. „Am avut și avem clienți corporate mari și foarte mari care ne-au acordat și ne acordă încredere de ani buni. În același timp, colaborările noastre includ și firme mai mici, în zonele în care suntem prezenți cu agenții proprii“, precizează Morariu. 

Dincolo de realizări profesionale și personale ca antreprenor femeie într-o lume a afacerilor dominată de bărbați, Lucia Morariu a mizat pe seriozitate, perseverență și diplomație, aceasta din urmă aducându-i și calitatea de consul onoric al Sloveniei în România, gestionând biroul de la Cluj.