De ce mergeți cu UBER? Pentru că poate fi comandat online, vor spune unii. Adevărat, însă și pentru taxi-uri există aplicații destul de rapide care permit acest lucru.

Pentru că nu sunt nevoit să ascult aberațiile șoferului plicitisit și prost educat al taxi-ului, vor spune alții.

Și asta e adevărat, doar că, mai ales în ultima vreme, șansa să nimerești un șofer de taxi care lucrează pentru UBER a crescut semnificativ. Compania nu dă cifre, dar estimările oficiale spun că între cel puțin 3 din 10 șoferi partaneri sunt taximetriști.

Două lucruri avea UBER cu adevărat speciale, în comparație cu serviciul clasic de taxi: oferă certitudinea că nu ești furat de “aparat” și vine să te ia, iar apoi te lasă,  într-un timp indicat de softul special.

Dacă în ceea ce privește prima parte, până acum nu s-au descoperit “maimuțe” în softul dedicat, pe partea de respectare a timpilor situația stă cu totul altfel.

Vine în 7 minute, care sunt 12, apoi iar 7 și iar 12

Mihai a așteptat nu mai puțin de 40 de minute un UBER pentru care softul indicase că ajunge în 7 minute. După 10 minute, povestește omul, softul îi indica 12 minute. A sunat șoferul, așa cum recomandă, de altfel, și UBER, iar  acesta i-a spus că ajunge în maximum 15 minute. Doar că a ajuns după încă 35 de minute, timp în care aplicația indica ba 7 minute, ba 12.

Ajuns la destinație, într-un final, șoferul i-a explicat că nu depinde de el, că aplicația face tot și că “oricum dă mereu niște timpi care sunt imposibil de îndeplinit”.

Ce spun cei de la UBER? Că, în medie, un UBER ajunge să ia clientul în puțin peste 4 minute și că sunt rare cazurile când întârzie peste timpul estimat. Totuși, la insistențele Capital, UBER recunoaște că face estimările pentru un trafic normal, ceea ce, în perioada sărbătorilor, în mod evident, nu mai este cazul.

 

“ Odată ce solicitarea de cursă este acceptată, aplicația Uber estimează timpul de sosire până la pasager în funcție de distanță și luând în calcul valorile obișnuite de trafic pentru acel oraș.  În general, estimările de timp oferite de aplicație sunt corecte, însă există și situații în care timpul de așteptare poate fi mai mare. De regulă, motivul principal este traficul excepțional de aglomerat. Recomandăm pasagerilor și şoferilor parteneri să ia legătura prin intermediul aplicației (chat sau telefon) pentru a comunica eventuale întârzieri semnificative cauzate de trafic sau pentru a agrea punctul cel mai bun de preluare”, ne-au transmis reprezentanții UBER, după ce le-am relatat întâmplarea trăită de Mihai.

Tradus din limbaj de corporație, aceasta înseamnă că în perioadele foarte aglomerate, în zonele foarte aglomerate, UBER-ul tău nu va ajunge la timp și ar cam trebui să îți iei măsuri de precauție. Iar Decembrie este o lună  foarte aglomerată, în aproape tot Bucureștiul. Dacă mai și ninge, mai bine mergi cu metroul.

Cui te adresezi dacă ai fost “păcălit” de aplicație. Poți lua banii înapoi

 

Dacă, totuși, nu ai luat asemenea măsuri e bine să știi să UBER pune la dispoziția clienților metode pentru a se plânge și chiar pentru a își recupera , eventual, banii plătiți. Aceste metode sunt indirecte și nu foarte intuitive, însă din acest punct de vedere UBER nu diferă nici față de companiile de taxi și nici față de companiile de servicii din România, în general.

E bine să știi, totuși, că dacă ai anulat cursa din cauza timpului prea mare de așteptare, UBER spune că îți va returna taxa de anulare.

 

“ Orice neregulă care ține de funcționarea aplicației, obiecte pierdute sau de calitatea și siguranța serviciului poate fi semnalată de pasageri direct din aplicație, în secțiunea Ajutor/ Help. Pașii sunt următorii: selectează meniul din partea stânga sus a aplicației – Cursele mele – selectează cursa anulată – Problemă cu taxa de anulare – selectează motivul. Ne străduim să oferim pasagerilor și șoferilor cea mai bună experiență cu Uber, iar atunci când asta nu se întâmplă, angajamentul nostru este să rezolvăm problemele semnalate în cel mai scurt timp.   “, ne transmit cei de la UBER.