Restaurantul McDonald’s Obor s-a închis. Angajaţii au fost resdistribuiţi în alte restaurante sau pregătesc deschiderea unităţii din viitorul Veranda Mall, situat vizavi de Piaţa Obor. Informaţia a fost confirmată, pentru Capital.ro, de directorul McDonald’s Romania, Daniel Boaje, care precizează că închiderea restaurantului se datorează eşecului negocierilor de prelungire a contractului de închiririere cu proprietarii magazinului Bucur Obor. “Da, Obor s-a închis. Este vorba despre un contract de închiriere ajuns la scadenţă, pe care nu l-a reînnoit. Nu ne-am înţeles la partea financiară şi la durata contractului. McDonald’s nu închiriază decât pe termene foarte lungi, durata uzuală a contractelor noastre d eînchiriere este de 20 de ani. Este adevărat că era unul din restaurantele din România cu cei mai mulţi clienţi şi cel mai bun vad. Încercăm să atragem clienţii către noul restaurant pe care îl deschidem în Veranda Mall, tot în zona Obor. În momentul de faţă, da, această zonă nu este deservită de niciun alt restaurant din lanţul nostru. Cel mai apropiat este la Colentina”, arată Boaje. Potrivit acestuia, deschiderea Veranda Mal, deci şi a noului restaurant McDonald’, este programată a se face în cel mai scurt timp, “până de Sărbători”. Noul spaţiu aferent restaurantului va fi mai mic decât cel vechi din Bucur Obor, care măsura 600 de metri pătraţi. Unitatea va avea un lobby comun cu mall-ul, însă va avea şi o intrare separată, ca, de altfel, şi un program de funcţionare de sine stătător.

 

Restaurantul McDonald’s Obor a fost unul dintre primele deschise în România, în 1996, fiind şi una dintre unităţile cu cele mai mari vânzări, alături de Dristor, Unirii, Piaţa Romană şi Gara de Nord, toate din Bucureşti. La nivelul lui an, peste 55 de milioane de clienţi intră în restaurantele din România ale brand-ului american.

 

Veranda Mall este cel mai nou magazin de tip mall ce se va deschide în Bucureşti. Este construit de omul de afaceri Florin Pogonaru.

 

Magazinul Bucur Obor este administrat de firma Amadeus Grup, ai cărei acţionari principali sunt oamenii de afaceri Laurenţiu Postovaru şi Gelu Manea.

 

McDonald’s are local 67 de restaurante, cu afaceri de 110 milioane de euro şi peste 4.000 de angajaţi, fiind de departe cel mai mare jucător local de pe piaţa din România. McDonald’s deţine de astfel 10% din toată piaţa locală de restaurante. La începutul acestui an, franciza McDonald’s România a fost cumpărată de fondul de investiţii maltez Premier Capital, care operează licenţa pe alte şase pieţe din Europa, totalizând 60 de restaurante. Practic, odată cu achiziţia operaţiunilor din România, maltezii şi-au dublat afacerile.

Lanţul de tip fast-food McDonald’s, intrat pe piaţa locală cu un restaurant în Piaţa Unirii în 1995, este singurul nume străin de pe piaţa locală a restaurantelor care a venit direct, rivalii de la KFC, Pizza Hut şi Subway operându-şi business-urile din România în sistem de franciză.

McDonald’s a mai aplicat acest model de business – intrare directă şi apoi transferul operaţiunilor către un francizat – pe mai multe pieţe din Europa de Est, precum Republica Moldova (businessul a fost preluat de omul de afaceri Ilie Năstase), Bulgaria, Georgia sau Azerbaidjan.

McDonald’s a realizat o mişcare de acest gen şi în America de Sud, când un singur francizat a preluat toate cele circa 1.800 de localuri de pe continent. Această politică se aplică de regulă pieţelor unde sunt deschise sub 150 de unitaţi.

 

Te-ar putea interesa și: