În plus, operatorul național austriac deschide pentru o săptămână la Bucureşti “Café Viena”, un loc pentru iubitorii cafelei, urmând să promoveze proiectul şi la Paris şi New York.

„În prezent, operăm pe trei rute, spre Viena, din Bucureşti, Iaşi şi Sibiu. Şi, cu siguranţă, vom continua. Vom mări capacitatea (aeronavelor, n.r.) pe aceste rute pe care le deservim, vom schimba astfel unul sau două din aeronavele folosite cu unele cu capacitate mai mare. Românii călătoresc nu doar la Viena, ci şi pe distanţe lungi, aşadar Viena este un punct de transfer popular spre coasta de est a SUA, de exemplu. Vedem cifre în creştere”, a declarat pentru Capital directorul de marketing al companiei, Michael Pollaschak.

Întrebat dacă ia în calcul lansarea unui zbor direct între România şi Statele Unite, acesta a spus că încă nu.

„Piaţa din România este foarte atractivă pentru noi şi devinde din ce în ce mai importantă. Vedem că piaţa este în continuă creştere aici, când vine vorba de călătoriile cu avionul”, a adăugat el.

Astfel, datorită cererii în creștere de pe piața din România, Austrian Airlines a decis utilizarea unor aeronave mai mari, de tipul Embraer 195 și Airbus 320, prin urmare, în ultimii cinci ani, numărul pasagerilor a crescut cu aproximativ 10%.

Austrian Airlines are până la cinci zboruri zilnice de la București către Viena. Operatorul aerian conectează, de asemenea, Viena cu Sibiu și Iași de șase ori, respectiv cinci ori pe săptămână în sezonul de iarnă 2018-2019.

Statiticile oficiale arată că din 2007 până în 2017, numărul înnoptărilor în Viena a crescut de la 229.598 la 308.759 anual. 

 

Compania aeriană estimează că unul din doi români care vizitează Austria călătorește cu Austrian Airlines.

De asemenea, pentru o săptămână, între 5 și 11 decembrie, Austrian Airlines promovează Viena prin cultura cafelei vieneze, în cadrul pop up cafe-ului “Café Viena”, deschis în centrul Capitalei. Din 2011, cafenelele tradiționale vieneze au intrat în patrimoniul UNESCO, o parte din această moștenire culturală fiind proiectată și la București, în spațiul special amenajat la Beans&Dots.

„Vedem foarte multe similitudini între austrieci şi români, de exemplu când vine vorba de cultura băutului cafelei. Ne planificăm să mai deschidem alte patru astfel de proiecte pilot, prima este aceasta din Bucureşti, următoarea va fi la Paris, în februarie, apoi la New York şi în China”, a subliniat el.

Cu o istorie de 60 de ani, Austrian Airlines este compania aeriană națională a Austriei şi operează zboruri către 130 de destinații din întreaga lume. Compania transportă anual aproape 12 milioane de pasageri şi are circa 7.000 de angajaţi. Din 2009, Austrian Airlines este parte din Lufthansa Group.