Franța a luat această decizie radicală. Din 2040 a hotărât să interzică vânzarea mașinilor pe benzină, motorină sau gaz. Iar din 2050, pe șosele ar trebui să circule doar autoturisme electrice. Mai mult, statul francez caută să le ofere cetățenilor posibilități de a-și procura astfel de vehicule la prețuri avantajoase.

Programul Rabla din Franța a fost modificat. Dacă până acum locuitorii din Hexagon își puteau da vechea mașină pe carburant la schimb pentru una mai nouă pe benzină, motorină sau gaz, primind totodată și o primă consistentă, sumele acordate în aceste cazuri au scăzut și sunt favorizate acum achiziționările de autoturisme electrice, fie ele și la mâna a doua.

Super-prima programului de conversie a vechii mașini pe una nouă, electrică, poate ajunge până la 5.000 de euro, în funcție de veniturile familiei care vrea să o achiziționeze. Suma trebuie să reprezinte maximum 80% din valoarea vehiculului, iar pentru a beneficia de ea integral, veniturile familiei nu trebuie să depășească 13.500 de euro. La schimb, doritorii trebuie să dea fie o mașină diesel înmatriculată înainte de 2006, fie una pe benzină de dinainte de 1997.

Prețurile mașinilor electrice noi sunt de multe ori inaccesibile persoanelor cu venituri modeste. Tocmai de aceea, această primă este valabilă și în cazul achizițiilor de autoturisme pe baterie la mâna a doua. La o simplă căutare pe internet, există în orice moment mai mult de 150 de astfel de autovehicule, care costă între 5.000 și 7.000 de euro.

Planul autorităților franceze merge și mai departe de atât. Pe ordinea de zi în ședințele asociațiilor de locatari își fac loc acum și subiecte precum instalarea unor borne de încărcare a mașinilor electrice în parcările blocurilor. Asta deoarece, cu excepția Parisului, astfel de stații sunt destul de rare în orașele mai mici.

Prețurile destul de ridicate și neîncrederea că acestea reprezintă într-adevăr o soluție sănătoasă pentru mediu sunt alte motive pentru care locuitorii din Franța nu se grăbesc să le cumpere.