Documentaţia licitaţiei pentru construirea terminalului Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav (AIBG) a fost avizată de Autoritatea Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP), după ce a fost respinsă de două ori, în 26 noiembrie şi 7 decembrie 2018, a informat miercuri, printr-un comunicat de presă, Consiliul Judeţean (CJ) Braşov.

Conform sursei menţionate, CJ a primit undă verde să desfăşoare procedurile de achiziţie pentru realizarea terminalului. În prezent, documentaţia este postată pe sistemul electronic de achiziţii publice, iar data de deschidere a documentelor este 27 ianuarie 2019. Valoarea totală a proiectării şi execuţiei terminalului este de 184,671 milioane lei. Totodată, preşedintele CJ Braşov, Adrian Ioan Veştea, precizează că în cadrul procedurii de achiziţie pentru proiectarea şi execuţia celor nouă obiective din cadrul aeroportului s-au desfăşurat etapele de evaluare tehnică şi financiară, urmând ca până la sfârşitul anului să fie anunţat rezultatul licitaţiei şi să fie transmise comunicările pentru firmele participante.

Din caietul de sarcini reiese că după semnarea contractului, firma câştigătoare va avea la dispoziţie trei luni pentru activităţile de proiectare şi opt luni pentru execuţia lucrărilor de construcţie a celor nouă obiective. Astfel, anul viitor vor fi proiectate şi construite clădirea energetică, remiza PSI, posturile de control acces, gospodăria de apă, parcarea auto şi drumul de acces terminal-DJ 103C, drumurile tehnologice interioare, împrejurimile şi porţile, reţelele interioare în aeroport şi platforma antisuflu, se precizează în comunicat.

”O altă veste bună în proiectul AIBG este primirea avizului de principiu de la Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR) pentru Master Planul Aeroportului. Astfel, documentaţia pe care Institutul IPTANA a realizat-o pentru Consiliul Judeţean Braşov a fost certificată de către autoritatea în domeniu, ceea ce înseamnă că toate caracteristicile viitorului aeroport sunt clar definite în conformitate cu cerinţele AACR. Avem toate premisele să fim încrezători că în anul 2019, vom construi mare parte din componentele aeroportului. În paralel facem demersurile pentru certificarea AIBG şi pregătim documentaţiile necesare încheierii protocolului cu ROMATSA, în vederea asigurării infrastructurii pentru serviciile de navigaţie aeriană”, a mai spus preşedintele (CJ) Braşov, citat în comunicat.

 

Viitorul terminal al aeroportului va fi construit pe trei niveluri, subsol, parter şi etaj. Potrivit documentaţiei, aerogara trebuie să aibă capacitatea de a asigura servicii aeroportuare pentru 720 de pasageri, la orele de vârf câte 360 la plecări şi sosiri.

Până acum, la Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav a fost terminată pista în lungime de 2.850 metri şi 45 metri lăţime, inaugurată în toamna anului 2014. În luna august 2018 au început lucrările pentru execuţia căii de rulare Alfa, platforma de îmbarcare-debarcare şi extinderea reţelelor de canalizare şi drenaj aferente pistei de decolare-aterizare. Lucrările au fost sistate în perioada iernii.

Preşedintele CJ Braşov a susţinut la întâlnirile de până acum organizate pe tema aeroportului că acesta va devenit funcţional în anul 2020.