Enel, care dezvoltă în Italia o reţea de reîncărcare pentru autovehicule electrice, a semnat deja acorduri cu Nissan şi Audi pentru a utiliza tehnologia şi serviciile sale la unele dintre modelele lor. 

"Acum analizăm diverse opţiuni cu alţi producători auto", a declarat pentru Reuters şeful diviziei e-Mobilitate a Enel, Alberto Piglia. 

Acesta a adăugat: "Am discutat cu şeful departamentului de inovaţie de la Fiat şi dacă lucrurile progresează vom discuta şi mai mult". 

Companiile europene de utilităţi concurează pe segmentul reţelelor de reîncărcare pentru vehicule electrice, care se dezvoltă rapid, pe fondul renunţării la motoarele convenţionale. 

Enel şi firma de consultanţă Ambrosetti estimează că vehiculele electrice vor reprezenta peste 50% din vânzările la nivel global până în 2040. 

Noua strategie energetică a Guvernului italian, prezentată în noiembrie, prevede reducerea emisiilor poluante, dar lasă la latitudinea pieţei să stabilească ce tehnologie va fi folosită. 

"Trebuie să dăm cumpărătorilor de maşini şansa de a avea infrastructura de reîncărcare instalată în locuinţele şi în garajele lor atunci când cumpără vehiculul", a explicat Piglia, adăugând că "Italia este la început, dar ne uităm cu atenţie şi la pieţele din Spania şi din America Latină". 

Compania va aloca în Italia până la 300 de milioane de euro pentru a instala până la 14.000 de instalaţii de reîncărcare pentru autovehiculele electrice până în 2022. 

Enel se aşteaptă că Italia va avea peste 115.000 vehicule electrice până în 2020, de la aproximativ 9.000 în prezent. 

În România, companiile de ținute de grupul Enel gestionează o reţea de 91.000 de kilometri, ce distribuie aproximativ 14 TWh pe an (cu o cotă de piaţă de 34%), vând aproximativ 9 TWh/an unui număr de circa 2,6 milioane clienţi, dintre care 2,4 milioane sunt clienţi rezidenţiali (aproximativ 20% din piaţa de retail) şi 200.000 sunt companii. 

AGERPRES