Staţia de transformare 110/10 kV Cotroceni a fost pusă în funcţiune în anul 1974 şi alimentează cu energie electrică, prin intermediul reţelei de medie şi joasă tensiune, peste 26.000 de clienţi din zonele – Grozăveşti, Regie, Crângaşi, Giuleşti, Militari, Cotroceni, Panduri, Eroilor, Răzoare şi Drumul Sării, scrie Agerpres. 

"La finalul lucrărilor, va fi asigurată o mai mare siguranţă în alimentarea cu energie electrică şi posibilitatea unui consum sporit. Valoarea estimată a lucrărilor, care se vor desfăşura pe parcursul a 3 ani, este de peste 18 milioane lei", se menţionează în comunicat. 

În urma lucrărilor de modernizare, care se vor desfăşura în mai multe etape, staţia Cotroceni va fi introdusă în sistemul Telecontrol care permite gestionarea echipamentelor de la distanţă. 

Implementarea lucrărilor de investiţii pentru realizarea sistemului de Telecontrol în Bucureşti, Ilfov şi Giurgiu a început în 2009. În perioada 2009 – 2015, 86% dintre staţiile de transformare ale Enel Distribuţie Muntenia au fost modernizate complet pentru a permite controlul de la distanţă a reţelei, potrivit Agerpres. 

"Astfel, calitatea serviciului de distribuţie a crescut semnificativ. Prin comparaţie, conform autorităţii de reglementare în domeniul energiei electrice (ANRE), în 2010 clienţii Enel resimţeau o durată a unei întreruperi medii per client/an (SAIDI – System Average Interruption Duration Index) de 574 minute, în 2015, acelaşi indicator scăzuse la mai puţin de jumătate – 221 minute/client/an, acesta fiind cel mai bun rezultat înregistrat în România", precizează reprezentanţii Enel. 

Unul dintre principalele beneficii ale sistemului de gestiune a reţelei prin Telecontrol este că permite tehnicienilor Enel să execute manevrele de realimentare cu energie foarte rapid şi eficient, în cazul unor întreruperi care afectează zone extinse. În cazul apariţiei unei defecţiuni, în loc să fie trimisă o echipă de electricieni pe teren care să o inspecteze, acţiune care necesită timp, ţinând cont inclusiv de traficul din Bucureşti şi Ilfov, sistemul Telecontrol permite identificarea zonei afectate mult mai repede şi efectuarea de la distanţă a manevrelor pentru realimentarea cu energie electrică a clienţilor. În plus, sistemul Telecontrol reprezintă un prim pas pentru reţelele inteligente, care permite alături de contorul inteligent, o conectare digitală între contor şi sistemul de control, aducând astfel multiple beneficii clienţilor. 

Reprezentanţii companiei subliniază că programul va continua în următorii ani, până când toate staţiile şi posturile de transformare aparţinând Enel Distribuţie Muntenia vor fi modernizate complet şi controlate integral de la distanţă. De asemenea, începând de anul acesta programul s-a extins semnificativ şi în reţeaua de joasă tensiune. 

Enel este o companie energetică multinaţională, jucând un rol important pe piaţa de electricitate şi gaze naturale din lume, concentrându-se în special în Europa şi America Latină. Grupul Enel activează în peste 30 de ţări de pe patru continente, are o capacitate instalată netă de circa 89 GW, generează electricitate şi gaze printr-o reţea ce acoperă circa 1,9 milioane km şi are o bază de clienţi de 61 de milioane de consumatori. 

Prezentă pe piaţa din România încă din 2005, Enel are peste 3.100 de angajaţi în România şi oferă servicii unui număr de 2,7 milioane de clienţi, acoperind aproape o treime din piaţa locală de distribuţie.