Capitalizarea bursieră a constructorului american de automobile electrice Tesla Inc a trecut marţi pragul de 500 de miliarde de dolari, pe măsură ce investitorii s-au grăbit să cumpere acţiuni înainte de includerea companiei în indicele bursier S&P 500, transmite Reuters.

Marţi, la debutul tranzacţiilor pe Wall Street, acţiunile Tesla au crescut cu până la 3,9%, la o valoare record de 542,35 dolari, ceea ce a evaluat compania pentru o scurtă perioadă de timp la 514 miliarde de dolari.

Ascensiune meteorică a acţiunilor Tesla

În total, titlurile Tesla s-au apreciat cu aproape 28% după ce S&P Dow Jones Indices a decis că va adăuga constructorul în indicele bursier S&P 500 începând din data de 21 decembrie.

Ascensiunea meteorică a acţiunilor Tesla a făcut ca averea netă a fondatorului şi directorului general de la Tesla, Elon Musk, să urce de la 7,2 până la 127,9 miliarde de dolari.

În aceste condiţii, Elon Musk l-a devansat pe Bill Gates, devenind al doilea cel mai bogat om al planetei. Comparativ, în luna ianuarie a acestui an Musk ocupa abia locul 35 în topul celor mai bogaţi oameni ai planetei.

Coaliție împotriva automobilelor clasice

Însă între timp averea sa netă a crescut cu 100,3 miliarde de dolari.

Tesla a devenit, de departe, cel mai valoros constructor auto de pe planetă, în pofida faptului că producţia sa este mult mai mică decât cea a giganţilor Toyota Motor Corp, Volkswagen AG sau General Motors Co.

În ultimele luni au înregistrat creşteri şi acţiunile altor producători de automobile electrice, în condiţiile în care Joe Biden, câştigătorul alegerilor prezidenţiale, a promis în timpul campaniei că va da prioritate stimulării vânzărilor de automobile electrice.

„Unul dintre punctele de bază ale platformei lui Biden este promovarea vehiculelor cu emisii zero, în speranţa accelerării dezvoltării vehiculelor electrice”, susţine analistul Wedbush, Daniel Ives.

În context, Tesla face parte dintre cele 28 de companii care s-au coalizat pentru a elimina automobilele propulsate de motoare cu ardere internă de pe piața americană.

Noua alianță, numită ”Zeta”, are un obiectiv ambițios, acela ca în zece ani în SUA să se vândă doar vehicule electrice, atât de pasageri, cât și comerciale.