Un avion Airbus de tip A320, aparţinând companiei Germanwings, filiala low-cost a Lufthansa, ce asigura legătura între Barcelona (Spania) şi Düsseldorf (Germania), s-a prăbuşit marţea trecută în Alpii francezi, având la bord 150 de persoane – 144 de pasageri şi şase membri ai echipajului. Companiile aeriene din întreaga lume au fost şocate după ce investigatorii au anunţat că îl suspectează pe copilotul Andreas Lubitz (28 de ani) că a prăbuşit deliberat avionul companiei germane.

Germanwings, înfiinţată în 2002, a fost achiziţionată în 2009 de Lufthansa, cea mai mare companie aeriană europeană, iar compania mamă a extins activităţile filialei sale low-cost pentru a face faţă concurenţei de la alţi operatori low-cost, cum ar fi easyJet şi Ryanair.

McCall, prezentă la Amsterdam la inaugurarea unei noi baze a easyJet, a afirmat că accidentul Germanwings reprezintă o problemă pentru toate companiile aeriene.

'Nu este doar problema companiilor low-cost. Este o problemă a industriei. Cred că fiecare operator va analiza fiecare operaţiune în lumina a ceea ce s-a întâmplat la Germanwings', a declarat şeful easyJet.

Săptămâna aceasta, EasyJet a anunţat că va impune prezenţa a doi membri ai echipajului în carlinga avioanelor ca măsură de securitate după prăbuşirea avionului Airbus A320.

Marţi, Lufthansa a anunţat că un consorţiu de asigurări, condus de Allianz, a constituit rezerve de 300 milioane de dolari pentru posibile despăgubiri în urma prăbuşirii avionului Germanwings în Alpii francezi.

Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS), filială a asiguratorului german Allianz, a confirmat încă de săptămâna trecută că este principalul reasigurător pentru avionul Airbus A320 aparţinând companiei Germanwings care s-a prăbuşit în Alpii francezi, acesta fiind, de altfel, cel de-al patrulea mare accident aviatic în care asiguratorul german a fost implicat în ultimele 12 luni.

AGERPRES