eMAG, cel mai mare magazin online din România, a anunţat că mizează în acest an pe un avans cu 56% a cifrei de afaceri, la 100 de milioane de euro, după ce anul trecut a raportat o scădere cu 12%.

“După 10 ani de distribuţie, am găsit o nouă provocare. Comerţul online este un domeniu foarte interesant şi cu potenţial mare de creştere”, a declarat Iulian Stanciu, directorul general al eMag, începând cu luna ianuarie.

Creştere cu 40% a pieţei electroIT online

În 2010, piaţa de retail IT&C, electronice şi electrocasnice va înregistra, în opinia reprezentanţilor eMag, o creştere uşoară, cu 10 procente, după corecţia extrem de severă de anul trecut. Mediul online va cunoaşte însă o ascensiune mai pregnantă, cu 40%, în principal datorită creşterii naturale provenite din rata mai mare de penetrare a Internetului şi migrării consumatorilor către mediul online, precum şi datorită maturizării jucătorilor din piaţă care vor adăuga valoare serviciilor oferite şi vor contribui la sporirea încrederii în achiziţiile online.

“Pentru eMag, ne aşteptăm la o creştere accelerată şi profitabilă a afacerii anul acesta, ţintind o cifră de afaceri de 100 de milioane de euro. Avem o bază foarte puternică pe care să construim: suntem stabili financiar, suntem susţinuţi de o echipă foarte bună, avem un sistem informatic performant şi un brand valoros. Plecând de la acest fundament solid, cifra pe care o vizăm anul acesta este foarte accesibilă, mai ales că lunile ianuarie şi februarie au avut un debut foarte bun”, a afirmat la rândul lui Radu Apostolescu, director de marketing eMag.

Investiţii în trei showroom-uri

Planurile de investiţii din 2010 includ deschiderea a cel puţin trei showroom-uri, în puncte cheie, cu acoperire geografică mare. Acesta este un model eficient, după cum au dovedit-o vânzările din 2009 de  25.000 euro/mp în fiecare showroom şi în acumularea unui important capital de încredere local.

Un segment important unde eMag vizează creştere anul acesta este cel corporate, unde un plus de valoare îl aduc serviciile personalizate – account management, trasport gratuit şi preferenţial, acordare de discount-uri la volume importante de achiziţii, acordare facilă de termene de plată.

Afaceri mai mici cu 12% în 2009

eMag a încheiat anul 2009 cu o cifră de afaceri de 64 milioane euro, cu 12% sub nivelul anului 2008. Evoluţia la nivel de an nu a fost una liniară, vânzările oscilând de la scădere cu 40%, în luna mai, la creştere cu 35%, în decembrie, în comparaţie cu lunile similare din 2008.

“2009 a fost un an atipic, greu predictibil, încheiat de noi cu o uşoară scădere raportându-ne la anul anterior. În condiţiile unei scăderi dramatice, cu 40 de procente, a pieţei în care activăm, de retail IT&C, electronice şi electrocasnice, rezultatul nostru este unul bun per ansamblu, reuşind să creştem cota de piaţă şi având profit”, declară Radu Apostolescu, director de marketing eMag.

Laptopurilor şi netbook-urilor, câştigătoarele din 2009

Segmentul care a înregistrat cele mai mari vânzări este cel al laptopurilor şi netbook-urilor. Pe acest segment, compania şi-a păstrat poziţia de lider în vânzările din România, atingând la sfârşitul anului o cotă de piaţă de 20%, conform raportului Gfk.

Categoria cu cea mai mare creştere a fost cea a electronicelor, cu aproximativ 2.000 de LCD TV-uri vândute pe lună la sfârşitul anului, dar şi cu vânzări în creştere pe produsele conexe – media playere, sisteme home cinema.

O categorie des accesată, unde eMag şi-a dublat cota de piaţă, a fost şi cea a smartphone-urilor. Produsele au fost la mare căutare datorită tendinţei tot mai evidente de trecere la platformele mobile, dar şi datorită ofertelor foarte bune.

Alte produse cu evoluţii notabile au fost cele din segmentul foto-video. Conform raportului Gfk, eMag a atins la sfârşitul anului o cotă de 10% pe aceste categorii.