Retailul autohton se va îmbogăți anul acesta cu cel puțin patru mărci celebre. Cei mai așteptați par a fi suedezii de la H&M, care, cel mai probabil, vor intra pe piață cu nouă magazine. Cel mai câștigat pare a fi proprietarul lanțului Iulius Mall, care a anunțat că a semnat trei contracte cu retailerul suedez.
„Alegerea de către H&M a ansamblului urbanistic Palas Iași și a mallurilor noastre din Cluj și Timișoara dă un plus de valoare portofoliului companiei“, a declarat Iulian Dascălu. Un al patrulea magazin H&M va fi deschis la toamnă în centrul comercial Maritimo din Constanța, restul de cinci unități urmând să fie găzduite de mallurile din Capitală (AFI Cotroceni, Plaza România, Băneasa Shopping City, București Mall și Unirea Shopping Center).
Un alt brand ultracunoscut care va deschide primele unități în țara noastră în 2011 este Lidl. După ce a cumpărat, în urmă cu aproape un an, rețelele Plus din România și Bulgaria, discounterul german a început demersurile pentru construcția și deschiderea unor magazine proprii în cele două state. În România sunt aproape de finalizare, printre altele, supermarketuri Lidl în București, Râmnicu-Vâlcea, Timișoara, Iași, Ploiești, Turda, dar și în alte peste 20 de localități.
Mai puțin faimoasă în România, rețeaua franceză de bricolaj Leroy Merlin va încerca marea cu degetul în 2011, deschizând primul magazin din România în cadrul proiectului Colosseum din nordul Capitalei. Tot în retail, dar în cel de lux, am putea asista, în prima jumătate a anului, la deschiderea unui magazin în franciză al prestigioasei mărci de vestimentație Burberry.
Mișcări vor fi și pe piața hotelieră, unde două branduri ale Hilton (Hampton by Hilton și Doubletree) vor inaugura cel mai probabil câte un hotel, în Cluj, respectiv București, dar și în domeniul avi­a­ției. Astfel, Qatar Airways va zbura pe ruta Doha-București-Budapesta și retur de patru ori pe săptămână și sunt șanse mari ca și compania low-cost turcă Pegasus Airlines să zboare din 2011 pe ruta București-Istanbul.
Dar intrări spectaculoase se vor petrece și în domeniul fast food. „Vor fi mișcări interesante în acest an. Cea mai sonoră marcă ce va veni în România este Subway. Licența este deținută de o companie bulgară. În ciuda ofertelor primite de la oameni de afaceri români pentru a deveni master francizori, bulgarii probabil că vor intra ei înșiși pe piața autohtonă“, dezvăluie Constantin Anton, președintele Asociației Române de Franciză (ARF).
Tot pe filieră bulgară vor veni francizele Happy Bar and Grill sau americanii de la Era (imobiliare), în timp ce din Turcia vor sosi, de asemenea ca francize, Mr. Kumpir (cartofi copți cu topinguri), Fish and chips (restaurant cu specific pescăresc), T-BEKS (îngrijire și spălare mașini), Jeune Belle (bijuterii și accesorii), Garanti Online (plăți ale facturilor, taxelor și impozitelor online prin bancomate) sau Cemile (porțelanuri fine și veselă de lux), iar din Lituania, Double Coffee  și Chilli Pizza, arată Anton. „Nu în ultimul rând, este așteptată intrarea pe piață a unor jucători mari în retail, însă numele lor nu poate fi încă divulgat“, afirmă președintele ARF.

33.850
de restaurante Subway există în 95 de țări de pe toate continentele. Rețeaua este prezentă în 19 din cele 27 de state UE, inclusiv în Bulgaria și Luxemburg