”Pentru 2015 ne gândim la deschiderea a trei noi magazine”, spune Ana Maria Coman, general manager ETIC, brand care va deţine, până la sfârşitul anului 2014, nouă magazine, în trei oraşe din ţară (Bucureşti, Constanţa şi Craiova). De altfel, chiar acum se pregătește de deschiderea unui nou magazin în zona de nord a Capitalei. ”A trecut ceva timp de când am luat în calcul această opțiune, iar acum suntem pe ultima sută de metri cu pregătirile. Investiția medie într-un magazin nou este de 100.000 de euro”, adaugă Ana Maria Coman.

Aceasta estimează o cifră de afaceri de circa 3,2 milioane de euro, în 2014, în creștere semnificativă față de anul trecut. ”Spun asta pentru că rezultatele din primul semestru sunt net superioare anului anterior. Pe de altă parte, am fost norocoși deoarece nu am fost afectați de criză”, explică ea.

Primul magazin ETIC a fost deschis în 1999, în complexul comercial Big Berceni (10 mp), după care compania a mai deschis un magazin şi în Pavilionul H din zona Herăstrău (unde funcţionează acum o berărie). ”Următorul magazin a fost în Cocor, apoi în Unirea Shopping Center, şi, încet-încet, am intrat şi în galerii şi centrele comerciale“, spunea Ana Maria Coman, într-un interviu anterior pentru Capital.

Altfel spus, din 2007 încoace, ETIC operează magazine şi în cadrul hipermarketurilor Cora Pantelimon, Carrefour Orhideea, în centrele comerciale Vitan, Tom Constanţa şi AFI Palace Cotroceni, la care se adaugă şi un outlet în centrul comercial Grand Arena.

În același timp, managerul ETIC ia în calcul și extinderea prin francize, însă nu este o direcție de dezvoltare asupra căreia să-și concentreze eforturile. ”În curând, vom deschide primul magazin în sistem de franciză ca urmare a solicitării unei prietene care își dorește de mult timp să se implice în afacere. Magazinul va fi deschis la Brașov”, mai spune Ana Maria Coman.

Mai departe, planurile de business ale ETIC nu se opresc aici: în curând va fi lansat și un magazin cu vânzare online. Cât despre export, acesta se află pe lista obiectivelor pe termen mediu și lung. ”În acest moment, mizăm pe deschiderea către exterior pe care ne-o oferă magazinul online pe care îl vom lansa”, adaugă Ana Maria Coman.

Și alte câteva reţele româneşti de confecţii, precum Nissa, Moda Aliss, Depot 96, Poema sau PNK Casual, au reușit să-și găsească un loc pe piața acaparată de branduri internaționale și să-și formeze o clientelă fidelă. Cumulat, afacerile brandurilor amintite ajung la 19,2 milioane de euro.