Probabil că nu mulți își aduc aminte de „carpeta magică“ a anilor ‘50 – ’60. Nici nu-i de mirare dacă avem în vedere că, în ciuda unui design futurist și a tehnologiei avansate, DS-ul original și-a găsit cu greu locul pe piața europeană, din cauza prețului destul de mare. Decizia celor de la Citroën de a reanima numele DS, pronunțat de francezi în așa fel încât să poată fi interpretat drept „zeiță“ (Déesse), a părut la început doar un artificiu de marketing menit să impulsioneze imaginea mărcii.
Ei bine, după ce am testat DS3, apoi DS4 și, acum, DS5 și le-am putut compara cu linia clasică C3, C4 și C5, putem spune că ideea este cel puțin interesantă, iar noua gamă de „zeițe“ are mari șanse să devină principala preocupare a celor de la Citroën. Pentru că noile vehicule ale producătorului francez, cu atât mai mult DS5, au toate atuurile pentru a seduce clienți de toate vârstele.
Până și prețul relativ mare poate fi pus la categoria atuuri dacă avem în vedere apartenența declarată a mașinii la segmentul premium. Dacă DS3 – care se adresează în special tinerilor – mizează mai ales pe sportivitate, iar DS4 pe îmbinarea dintre un hatchback și un crossover, noul DS5 pare să se apropie cel mai mult de caracteristicile modelului original.
Pentru că respectă multe dintre caracteristicile apreciate încă de la aparția lui DS19: design exterior futurist, tehnologie de ultimă oră și, mai ales, confort. Ideea de „carpetă magică“, inexistentă în cazul modelelor DS3 și DS4, revine odată cu DS5.

Habitaclu de avion, suflet teuton
Variantele testate de Capital, DS5 Sport Chic THP 200 și THP 155, ne-au demonstrat că stilul francez poate fi îmbinat perfect cu tehnologia germană (pentru că motoarele THP au fost dezvoltate împreună cu BMW). Devenit rapid preferința noastră, motorul de 200 CP îți dovedește că, în orice treaptă a cutiei de viteze, mașina țâșnește la cea mai mică apăsare a pedalei de accelerație, iar rezervele de putere sunt sesizabile la turații greu de închipuit pentru o mașină franțuzească.
Mai mult chiar, sunetul gutural care pătrunde în habitaclu atunci când turometrul se zbate peste 4.000 rpm adaugă un plus de farmec unei mașini extrem de confortabile, în special în timpul călătoriilor lungi. Și, dacă tot vorbim de confort, habitaclul lui DS5 este o adevărată încântare.
Mutarea comenzilor pentru acționarea geamurilor electrice, de pe uși, în zona levierului cutiei de viteze, și comenzile pentru deschiderea celor trei trape superioare și a head-up display-ului amplasate în zona oglinzii retrovizoare amintesc puțin de Porsche Panamera și îți dau senzația că te afli în cockpitul unui avion.
Prețurile gamei DS5 încep de la 26.901 euro și pot depăși 42.000 de euro dacă se optează pentru Hybrid4, inovativul sistem de propulsie „full-hybrid diesel“.