Reţeaua de socializare Facebook a decis să elimine butonul “Like” din paginile publice ale artiştilor, personalităţilor şi brandurilor, au transmis miercuri, 6 ianuarie, reprezentanţii companiei care gestionează populara reţea de socializare.

De acum încolo, paginile Facebook vor afişa doar admiratorii (followers) lor şi vor include un flux de ştiri (News Feed) dedicat, în care administratorii acestor pagini publice vor putea să se alăture conversaţiilor purtate, să interacţioneze cu alţi administratori şi să stea de vorbă cu fanii, se afirmă într-un mesaj publicat pe blogul oficial al companiei Facebook.

“Am eliminat Like-urile şi ne concentrăm pe Followers pentru a simplifica felul în care oamenii interacţionează cu Paginile lor preferate”, au explicat reprezentanţii Facebook, referindu-se la această modificare a felului în care funcţionează paginile publice de pe cea mai mare reţea de socializare din lume.

Planuri mari şi pentru WhatsApp

În altă ordine de idei, serviciul de mesagerie mobilă WhatsApp, care este deţinut tot de Facebook, a lansat luna trecută o versiune de probă a aplicaţiei sale destinată computerelor de tip desktop care permite, pentru prima dată, efectuarea de apeluri de voce şi video.

Această intenţie de a intermedia apeluri voce şi video pe ecrane mai mari decât cele ale telefonului mobil ar pune WhatsApp pe picior de egalitate cu marii jucători de pe piaţa conferinţelor video Zoom şi Google Meet, care au înregistrat o creştere spectaculoasă a numărului de utilizatori în perioada pandemiei.

Cu peste două miliarde de utilizatori la nivel mondial, aplicaţia WhatsApp este depăşită doar de aplicaţia firmei mamă Facebook. Cu toate acestea, spre deosebire de Zoom sau Google Meet, aplicaţia WhatsApp este utilizată în principal pentru apeluri personale.

La începutul lunii decembrie, WhatsApp a introdus o nouă funcţie de „coş de cumpărături”, care permite utilizatorilor să facă achiziţii prin intermediul aplicaţiei. Prin această nouă funcţie, WhatsApp încearcă să atragă comercianţi şi companii pe aplicaţia sa WhatsApp Business, pentru a-şi gestiona comenzile şi schimburile cu clienţii.

Dezvoltarea tranzacţiilor pe serviciul său de mesagerie este crucială pentru WhatsApp care, în pofida adoptării sale pe scară largă, nu câştigă bani din publicitate.