Cei de la Dacia au luat fața concurenței. Noile modele Dacia Logan, Dacia Sandero și Sandero Stepway au fost prezentate de constructorul român deținut de Renault. Au fost anunțate mai multe informații despre fiecare model.

Niciunul dinte noile modele nu mai este diesel. Construite pe o platformă nouă, cele trei modele oferă noi dotări, noi motorizări și o variantă nouă de transmisie.

Noua Dacia Logan

Dacia Logan are faruri și stopuri noi, a crescut în dimensiuni cu 3,6 centimetri, ajungând la 4,39 metri, dar a și scăzut în înălțime cu 1 centimetru (1.501 mm înălțime). Spațiul disponibil la nivelul genunchilor pentru pasagerii din spate a crescut cu 42 mm și spătarele scaunelor din față oferă măsuțe rabatabile. Capacitatea portbagajului a crescut cu 18 litri, ajungând la 528 de litri, iar pragul de încărcare a fost coborât cu aproape 2 centimetri. Garda la sol este de 135 mm. Lățimea modelului este de 1.848 mm.

Noua Dacia Sandero

Dacia Sandero vine cu faruri și stopuri noi, însă garda la sol de 133 milimetri a rămas neschimbată. Lungimea este de 4,08 metri și înălțimea de 1499 mm. Sandero Stepway are o gardă la sol de 174 mm, protecții laterale și o alură de crossover. Capacitatea portbagajului pentru modelul Sandero este de 328 de litri. Lățimea modelului este de 1.848 mm.

La interior, atât Logan, cât și Sandero au volan care poate fi acum reglat pe înălțime și pe adâncime, iar opțional poate fi achiziționată o cotieră individuală sau centrală.

Indiferent de nivelul de echipare, modelele dispun un suport pentru smartphone, ecran pentru calculatorul de bord și comenzi pe volan pentru pilotul automat și limitatorul de viteză, precum și senzor de lumină și aprindere automată a farurilor.

În funcție de piață și de versiune, sunt disponibile, fie în serie, fie opțional, un sistem nou de climatizare, scaune față încălzite (începând din aprilie 2021), card mâini libere cu deschidere de la distanță a portbagajului, frână de parcare electrică, cameră de marșarier, senzori acustici față și spate pentru asistența la parcare și senzor de ploaie cu acționarea automată a ștergătoarelor de parbriz.

Pentru prima oară la Dacia, o trapă de pavilion vitrată cu deschidere electrică va fi disponibilă în cursul anului 2021 pe Sandero și Sandero Stepway.

Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway sunt disponibile cu trei sisteme multimedia. În sistemul de bază, telefonul șoferului poate fi transformat într-un sistem multimedia printr-o aplicație gratuită și o conexiune Bluetooth sau USB. Există un loc dedicat pentru poziționarea telefonului în bord. Mai sunt disponibile sisteme infotainment cu ecran tactil de 8 inchi și compatibilitate Android Auto și Apple CarPlay.

Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway sunt echipate în serie cu șase airbag-uri. Sistemele de asistență la conducere disponibile includ frânare automată de urgență, senzor de unghi mor, asistență la parcare și asistență la plecarea din rampă.

Lista motorizărilor pentru noile modele Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway oferă două variante pe benzină și o variantă benzină/GPL:

– Sce65, un motor cu trei cilindri, capacitate de 1 litru, aspirat, cuplat la o cutie manuală cu 5 trepte

– TCe90, un motor cu trei cilindri, capacitate de 1 litru și turbocompresor, cuplat la o cutie manuală cu 6 trepte sa o cutie automată CVT

– TCe 100 ECO-G, un motor nou în gamă, cu 3 cilindri, capacitatea de 1 litru, echipat cu turbocompresor și cu alimentare mixtă benzină/GPL, cuplat cu o cutie manuală cu 6 trepte

Noul Logan va fi comercializat în România, Spania, Republica Cehă, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia, Ungaria, Slovacia, Serbia, Bulgaria, Muntenegru, Macedonia, Bosnia-Herțegovina, Kosovo, Albania, Republica Moldova, Maroc, Noua Caledonie și Tahiti.

Astfel, Dacia se conformează noii legi din România care va interzice mașinile diesel.

Conform unei inițiative legislative, adoptată tacit de Senat, se introduce obligativitatea transportului ecologic pentru taxiuri și obligativitatea ca 80% din mașinile instituțiilor de stat să fie „verzi”. Proiectul a fost inițiat de parlamentari de la PSD și UDMR și ar putea intra în vigoare de la 1 ianuarie 2025. În acest moment inițiativa legislativă va merge la Camera Deputaților, în calitate de for decizional.

„Având în vedere faptul că tehnologiile au avansat şi preţurile de cost atât în ceea ce priveşte producţia de motoare, cât şi pentru achizjţia de autovehicule de către populaţie s-au redus, jar gradul de poluare în oraşe e tot mai mare, se impune o măsură care să se adreseze tuturor deţinătorilor de autovehicule care îi desfăşoară activitatea în oraşe.

Prevederile prezentei legi sunt complementare Legii 37/2018 privind promovarea transportului ecologic şi extinde măsurile de protecţie a mediului. (…) Industria auto la nivel mondial este orientată spre tehnologii verzi, marii producători din industria auto au anunţat deja faptul că marea majoritate a producţiei lor se va axa pe motorizări verzi, precum şi pentru a mării procentul impus cu privire la achiziţia de autovehicule verzi se impune o modificare a legii în acest sens”, se arată în expunerea de motive.

Prevederile acestui proiect legislativ
Art.1

Autovehiculele cu propulsie electrică, hibridă, pe bază de hidrogen, gaz natural comprimat, sau gaz petrolier lichefiat, precum şi alte propulsoare ce îndeplinesc condițiile tehnice şi de poluare asemănătoare cu acestea, ce vor fi introduse, nominalizate şi autorizate prin Hotărâre de Guvern, sunt denumite în continuare autovehicule verzi.

Art.2

(1) Începând cu 1 ianuarie 2025, autovehiculele ce prestează servicii de transport persoane, inclusiv cele care efectuează transport în regim de taxi, Uber, Clever, etc., precum şi autoutilitarele, autoturismele şi autocamioanele cu masa totală sub 7,5 tone care efectuează distribuție/transport de mărfuri în interiorul oraşelor trebuie să fie autovehicule verzi.

(2) Se permite utilizarea autovehiculelor de transport cu motoare diesel sau benzină, exclusiv pentru intervenții în situații de forță majoră şi transport de persoane ocazional, sau care tranzitează orașul.

Art. 3 Pentru transportul interjudețean și județean de persoane, public sau privat, inclusiv pentru efectuarea curselor pentru serviciu (navetă), local sau județean/interjudețean, persoanele fizice sau juridice vor putea deține licențele de transport numai în condițiile în care parcul total de autovehicule deținut de transportator (persoana juridică sau fizică ce efectuează transportul de persoane), conține autovehicule verzi într-un procent de minim 80% din flota necesară desfăşurării activității, începând cu data de 1 ianuarie 2025.

Art. 4 Toate persoanele juridice cu capital majoritar de stat şi instituțiile publice din România, vor deține în parcul propriu, minim 80% autovehicule verzi începând cu data de 1 ianuarie 2025.

Art.5

(1) Guvernul va întreprinde toate măsurile necesare pentru autorizarea autovehiculelor verzi, amenajarea stațiilor de alimentare şi asigurarea programelor cu finanțare din fonduri europene şi din Fondul de mediu, pentru reducerea poluării.

(2) Guvernul va asigura condițiile necesare pentru autorizarea tuturor instalațiilor necesare de către Inspecția de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalațiilor de Ridicat – ISCIR şi Autoritatea Națională de Reglementare în Energie – ANRE, în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi.

(3) Unitățile administrativ-teritoriale, distribuitorii de carburanți, de energie electrica şi gaze, gările, autogările, aeroporturile, administratorii infrastructurii rutiere sau concesionari ai acestora, vor fi beneficiari eligibili pentru accesarea programelor Cu finanţare din fonduri europene și de la Fondul de Mediu.

Art. 6

(1) Ministerul Tansporturilor Infrastructurii şi Comunicațiilor, Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administrației, Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, precum şi Ministerul Fondurilor Europene vor pune în aplicare prevederile prezentei legi

(2) Se interzic derogări de orice fel de la prevederile prezentei legi