În hotărârea de guvern pentru adoptarea notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente categoriei de investiţii "Achiziţie sediu pentru Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism", publicată în Monitorul Oficial, se arată că, în prezent, DIICOT îşi desfăşoară activitatea într-un imobil închiriat pe Calea Griviţei din Capitală, cu o suprafaţă de 5.600 mp în folosinţă, din care suprafaţa utilă este de 3.400 mp. 

La DIICOT – Structura centrală sunt 230 posturi ocupate: 102 procurori, 62 grefieri, 17 consilieri DEFA, 39 specialişti şi 10 personal conex, însă schema de personal va fi mărită cu ofiţeri şi agenţi de poliţie judiciară, ajungându-se la un total de 405 posturi. 

Guvernul susţine că actualul sediu închiriat are o suprafaţă insuficientă pentru toată schema de personal (6,19 mp/persoană), nefiind respectate standardele instituţionale şi nici strategia de dezvoltare a DIICOT. 

"Având în vedere creşterea numărului de cauze instrumentate de DIICOT de-a lungul perioadei, creştere urmată de suplimentarea schemei de personal în ceea ce priveşte numărul de procurori, grefieri, ofiţeri şi agenţi de poliţie judiciară, menţinerea actualului sediu închiriat va conduce la realizarea de improvizaţii pentru spaţii de birouri şi anchetă. Prin achiziţionarea unui sediu vor fi rezolvate problemele de spaţii necesare pentru DIICOT – Structura centrală, care să corespundă necesităţilor reale şi se vor obţine: cadrul necesar desfăşurării în condiţii normale a activităţii unităţilor de parchet; păstrarea în cele mai bune condiţii a secretului anchetei, precum şi actelor şi dosarelor aflate în arhivă sau în lucru; asigurarea de spaţii necesare pentru camere de anchetă, cameră recunoaştere din grup, arest de retenţie, centru de presă, spaţiu servere, spaţii pentru birou de documente clasificate", se arată în nota de fundamentare, citată de Agerpres. 

Documentul stipulează că DIICOT are nevoie de un imobil cu o suprafaţă de 9.636 mp, pentru care va fi alocată suma de 71,3 milioane lei, inclusiv TVA, de la bugetul de stat, ordonatorul principal de credite fiind Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. 

Viitorul sediu trebuie să îndeplinească câteva cerinţe: să fie situat în zona centrală a Capitalei; să nu fie afectat de sistematizare; accesul la imobil să se efectueze uşor, atât pietonal cât şi cu mijloacele de transport în comun; să fie amplasat la o distanţă maximă de 300 metri faţă de o staţie de metrou şi 250 metri faţă de un alt mijloc de transport în comun; clădirea trebuie să fie modernă şi funcţională; să aibă un aspect potrivit cu reprezentativitatea instituţiei; să fie construit după anul 2010; să prezinte riscuri mici în exploatare, inclusiv seismic; să dispună de spaţii de garare/parcare pentru minim 10 autoturisme de serviciu.