Pe piața românească urmează să-și facă loc compania Yandex, fiind vorba, mai exact despre aplicația de taxi Yango. Potrivit HotNews.ro, care citează surse din piață, Yango s-ar putea lansa în luna iunie, aplicația fiind prezentă până acum în 15 țări, într-unele sub numele Yango, iar în altele, Yandex Taxi. Yandex are o capitalizare de piață de aproximativ 12 miliarde dolari și este prezentă în numeroase domenii, de la mașini autonome, până la publicitate online. Yango se descrie ca serviciu de ”ride-hailing” prin care îți poți comanda un taxi autorizat. Aplicația este mai deosebită prin faptul că în unele țări funcționează în stil ride-sharing, iar în altele cu taxi-uri autorizate.

Sursele citate spun că Yandex va încheia parteneriate cu companii locale de transport și nu va lucra direct cu șoferii. Sursele spun că mai multe detalii despre cum va opera Yango pe plan local vor fi făcute publice mult mai aproape de momentul lansării. Deocamdată sunt mai multe întrebări decât răspunsuri.
Yandex a lansat în 2011 Yandex Taxi, iar brand-ul Yango, care va fi lansat în România, a devenit de sine stătător în 2014. Yango este prezentă în trei țări: Finlanda, Israel și Coasta de Fildeș. În alte 12 țări este prezent brand-ul Yandex Taxi.
Yandex Taxi a preluat în 2017 operațiunile Uber din Rusia și din alte țări ale fostei URSS, iar acum Yandex deține 59% din compania mixtă, iar Uber are 36,6%. Uber și Yandex și-au combinat operațiunile din 127 de orașe din Rusia și din alte țări din fosta URSS, precum Armenia, Azerbaijan, Belarus, Georgia și Kazakhstan. Noua companie era evaluată la 3,8 miiarde dolari la început de 2018 și Uber a investit 225 milioane dolari în joint-venture, iar Yandex, 100 milioane dolari. Cei de la Yandex nu au vrut să comenteze „zvonurile” apărute, dar au recunoscut că sunt interesați de cele mai multe țări și regiuni ale lumii. Confirmarea interesului Yandex pentru România se poate găsi însă într-un anunț de angajare în care se cer cunoștințe de română.

Yandex se extinde în regiune și este prezentă în țări precum Serbia, Ucraina sau Moldova. Yandex s-a înființat în 1997 și acum are o capitalizare de 12 miliarde dolari, fiind listată la New York. Compania este un fel de Google, Amazon și Spotify al Rusiei, una dintre puținele țări unde giganții americani tech NU domină piața.