România este repetentă la capitolul infrastructură la 30 de ani de la Revoluție și nici nu vrea să facă pași înainte. Ultima dovadă este cee ace s-a întâplat pe cel mai nou lot de autostrada. O parte a lotului 3 al Autostrăzii Lugoj Deva este deja avariat, deși încă nu a fost deschis circulației.

Cei de la CNAIR au executat garanţia constructorului înainte de a fi pronunţată decizia Tribunalului Bucureşti prin care se suspenda executarea garanţiei.

Mai mult, CNAIR va putea demara, în regie proprie, lucrările de decolmatare a şanţurilor și de montare a gardurilor, în vederea deschiderii circulației.

Totuși, vor fi necesare lucrări suplimentare pentru ca autostrada să fie deschisă traficului în condiții de siguranță. În paralel, se va face o expertiză cu un expert independent asupra calităţii acestui lot de autostradă. Apoi, se va stabili ce lucrări de reparaţii se impun şi cine le va executa mai exact.

Sunt probleme grave de execuţie, utilizarea de pământ vegetal la terasament, infiltraţii de apă în corpul autostrăzii, fisuri până la terasament. Cele 21 de carote luate pentru fiecare kilometru nou de autostradă, 19 au fost cu probleme.

Tribunalul București a admis deja cererea constructorilor spanioli de blocare a executării garanţiei de către CNAIR. „Admite cererea de chemare în judecată. Suspendă dreptul pârâtei de a cere plata în temeiul Scrisorii de garanţie de bună execuţie nr. K048074/k048184/830, până la soluţionarea cererii de arbitrare înregistrate sub nr. 114/5.09.2019 pe rolul Curţii de Arbitraj Comercial Internaţional de pe lângă Camera de Comerţ şi Industrie a României”, se arată în decizia instanței, conform economica.net.

Spaniolii iniţiaseră acest demers în instanţă după ce le-a fost reziliat contractul pentru lotul 3 din Autostrada Lugoj – Deva.

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, afirmase că lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva va fi preluat de către CNAIR şi va fi deschis circulaţiei la sfârşitul lunii septembrie. Directorul general al CNAIR, Sorin Scarlat, a precizat că pe acest lot de autostradă au fost identificate 60 de neconformităţi, fapt care ar putea constitui un record, mai spune sursa citată.