Investiţiile majore în vehiculele electrice şi hibride au afectat profitul trimestrial al Bayerische Motoren Werke AG (BMW), în pofida majorării vânzărilor, a anunţat joi producătorul german de maşini de lux, transmit AP, Reuters şi DPA.

Profitul înainte de taxe s-a situat la 2,05 miliarde de euro (2,26 miliarde de dolari) în trimestrul doi din 2019, în scădere cu 28% faţă de perioada similară din 2018.

Pe plan global, vânzările grupului BMW au crescut cu 1,5%, la 647.500 de vehicule, iar veniturile au crescut cu 2,9%, la 25,7 miliarde de euro (28,37 miliarde de dolari).

Costurile legate de cercetare şi dezvoltare (R&D) au urcat cu 6%, la 1,4 miliarde de euro, în timp ce investiţiile în modernizarea producţiei au înregistrat un avans de 39%, la 1,2 miliarde euro.

„Procentul ridicat al vehiculelor electrice şi hibride a contribuit la majorarea costurilor de producţie, alături de efectele cursului de schimb şi sporirea costurilor cu materiile prime”, se arată în comunicatul BMW.

Marja de profit la divizia auto a scăzut la 6,5 în trimestrul doi din 2019, de la 8,6 în urmă cu un an.

Grupul german deţine brandurile BMW, Mini şi Rolls Royce.