Iată care sunt principalele tendințe de călătorie pentru anul 2017, identificate de specialiștii momondo România, pornind de la preferințele călătorilor români pe durata a doi ani, 2015 și 2016.

Călătoriile interne, mai nou cu avionul

Românii sunt tot mai interesați să călătorească în România cu avionul și, astfel, să economisească bani dar, mai ales, timp, reducând orele de călătorie cu trenul sau cu mașina la o oră cu avionul. Zborurile interne au înregistrat cea mai mare creștere în căutări (+664%), fiind pe prima poziție în topul destinațiilor către care românii au ales să călătorească cel mai mult în 2016. Cererile de zbor au fost făcute în mod constant pentru principalele aeroporturi din țară, din București, Cluj, Timișoara, Iași, acest lucru fiind posibil în principal datorită numeroaselor oferte de zbor pe care operatorii low-cost le pun la dispoziție începând din 2016.

„Interesul față de turismul intern a crescut semnificativ în 2016. Unul dintre principalii factori care au contribuit și continuă să contribuie la această tendință este pătrunderea operatorilor low-cost pe rutele domestice, cu oferte de zbor la prețuri mult mai reduse față de cheltuielile implicite ale unei călătorii cu mijloace de transport în comun sau personale“, a declarat Mircea Giurcă, Marketing Manager momondo România.

Mai aproape de mare și de casă

Grecia nu este o destinație nouă în topul preferințelor românilor, însă este destinația europeană cu cea mai mare creștere în căutările acestora (+202%) în 2016 față de anul precedent. O explicație ar putea fi stabilitatea politică după evenimentele din 2015 (referendum privind programul de austeritate economică), precum și o ușoară scădere a prețurilor. Atena este principala destinație preferată de români, căutările pe site-ul momondo înregistrând o creștere de 231% în 2016, comparativ cu anul precedent.

Continuând pe țărmurile Mării Meditaraneene, românii au căutat în 2016 numeroase oferte de zbor către Cipru, cu 105% mai mult decât în 2015. „Un factor determinant în acest sens poate fi instabilitatea din Turcia, care a cauzat reorientarea cererii către Cipru”, a adăugat Mircea Giurcă.

Împărtășind din elementele cheie precum ieșirea la mare și proximitatea, Croația completează topul destinațiilor în creștere, cu +152% în căutări anul trecut comparativ cu 2015. Interesul crescut al românilor pentru Croația se datorează în principal destinației Dubrovnik, o nouă alternativă la litoralul bulgăresc.

Familiaritate și origini latine

Creșteri seminificative în căutările românilor sunt întâlnite, de asemenea, în cazul țărilor latine Portugalia și Italia, care rămân pe poziții de top în destinațiile preferate de conaționali, cu +90% și, respectiv, +70% în 2016 față de 2015.

„Destinațiile și, totodată, culturile latine s-au bucurat dintotdeauna de aprecierea românilor, ele fiind o alternativă de călătorie avantajoasă, accesibilă ca preț și ca experiență culturală. Suntem familiari cu obiceiurile, bucătăria, muzica sau limbile latine. Dincolo de acestea, un interes mai mare în 2016 pentru Portugalia, și pentru Lisabona în special (+109% în căutări), poate fi legat în egală măsură de ofertele de călătorie puse la dispoziție de operatorii low-cost”, a spus Mircea Giurcă.

Spania este, de asemenea, o destinație care se află în continuare în preferințele călătorilor români și, mai mult, ale echipelor sportive românești pentru cantonamente. La fel ca Italia, Spania este pentru români una dintre principalele destinații de călătorie în interes de serviciu sau pentru vacanțe. Destinația care a înregistrat cea mai mare creștere în căutări este Tenerife (+89%).

Deplasări în Europa vecină

Interesul românilor de a călători către Germania a scăzut cu 21% în 2016 față de 2015, perioadă în care Germania a fost ținta atacurilor teroriste. Cu toate acestea, căutările de zbor către Berlin au fost cu +214% mai multe anul trecut decât în 2015, ceea ce menține Germania în topul preferințelor românilor.  

La granița de Est a Germaniei și în topul destinațiilor celor mai căutate de către călătorii români se poziționează Polonia. Cu o creștere de +43% în căutări în 2016, Polonia rămâne una dintre principalele țări aflate la o aruncătură de băț de România de care tot mai mulți români sunt interesați să îi treacă pragul și să o descopere. În același plan al creșterilor semnificative în 2016 se află și Ungaria, având cu +204% mai multe căutări față de 2015.

Deconectare și răsfăț într-un cadru exotic

Mulți români și-au pregătit bagajele pentru vacanțe de care să se bucure departe de casă. Comparativ cu 2015, interesul călătorilor români pentru destinațiile exotice din Asia și Africa a crescut semnificativ anul trecut. Cea mai mare creștere în căutările efectuate pe site-ului în 2016 a fost pentru Seychelles (+210%). Pe a doua poziție în topul preferințelor, la o distanță de doar câteva procente, se află Tanzania și Indonezia, în creștere cu +142%, respectiv +139% în 2016.  De asemenea, căutările mai multor români s-au îndreptat anul trecut și către Maldive și Maroc, cu +82% și +44% mai multe față de anul 2015.

Mai multe cereri pentru Islanda și Rusia

Lăsând în urmă pălăria și ochelarii de soare, numeroși români au fost atrași anul trecut de tărâmul de gheață, Islanda, și de Rusia. Cu o creștere de +116% în căutări în 2016 față de un an înainte, Islanda este o destinație din ce în ce mai populară în rândul conaționalilor. Față de 2015, Rusia a înregistrat, la rândul ei, o cerere mai mare din partea românilor anul trecut, de +89%. Cele mai multe căutări efectuate au fost pentru marile orașe-port, Moscova și Saint Petersburg.

Turcia și Egipt, mai puțin tentante

De partea cealaltă a baricadei, cu cele mai mari scăderi în preferințele românilor sunt Turcia și Egipt. Căutările către Turcia au înregistrat o scădere semnificativă în 2016 față de 2015 iar aceste rezultate pot veni pe fondul tensiunilor deja existente la nivel social și al instabilității politice din iulie 2016. Specialiștii site-ului citat au observat, astfel, faptul că românii evită să călătorească în zone cu amenințări teroriste, așa cum este și cazul Egiptului, pentru care s-au înregistrat mai puține căutări în 2016 comparativ cu 2015.