„Asociaţia Companiilor de Distribuţie de Bunuri din România a semnalat de la începutul lunii aprilie dificultăţile cu care se confruntă în piaţă distribuitorii de bunuri de larg consum, generate prioritar de închiderea sistemului HoReCa, acesta fiind unul dintre canalele noastre de comerţ, alături de magazinele de proximitate independente.

Când au fost închise restaurantele, cifrele de afaceri ale distribuitorilor au avut scăderi între 20% şi 100% comparativ cu perioada similară a anului precedent.

Dacă HoReCa suferă economic şi distribuţia suferă proporţional similar”, precizează preşedintele asociaţiei, Ovidiu Gheorghe, se arată în comunicatul trimis.

ACDBR solicită o întâlnire cu premierul

Asociația dorește o întâlnire de consultări cu premierul Ludovic Orban. În plus, asociația mai cere președinților celor două Camere ale Parlamentului amendarea OUG care prevede anumite măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile.

„Comisia Europeană a adoptat în 19 martie 2020 Comunicarea „Cadru temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei epidemii de COVID-19″, prin care sunt stabilite posibilităţile pe care le au statele membre în temeiul normelor Uniunii pentru a asigura lichiditatea şi accesul la finanţare al întreprinderilor care întâmpină dificultăţi ca urmare a epidemiei actuale de COVID-19, menţinând în acelaşi timp integritatea pieţei interne a UE, asigurând condiţii de concurenţă echitabile”, se precizează în document.

Nivelul scăzut al competenței profesionale golește prevederile OUG-ului

„Aşteptată din aprilie de mediul de afaceri din România, această Ordonanţă a Guvernului instituie granturi pentru capital de lucru şi pentru investiţii pentru anumite sectoare economice fără fundamentare economică prealabilă, fără a ţine cont de realitatea economică generată de epidemia de COVID-19, iar criteriile de selecţie la finanţare ale proiectelor de investiţii sunt neabordabile de multe dintre IMM-uri din punctul de vedere al şanselor de a obţine punctajul necesar pentru a primi finanţare.

Principalele coduri CAEN specifice activităţii de distribuţie de bunuri de larg consum nu figurează în anexele OUG 130/2020, deşi din discuţiile şi corespondenţa oficială purtate de noi cu reprezentanţi ai autorităţilor publice naţionale şi europene, aceste coduri CAEN nu sunt interzise la eligibilitatea finanţării din fonduri europene:

  • 4617 – Intermedieri in comerţul cu produse alimentare, băuturi şi tutun,
  • 4634 – Comerţ cu ridicata al băuturilor,
  • 4639 – Comerţ cu ridicata nespecializat de produse alimentare, băuturi şi tutun”, explică preşedintele asociaţiei.

Despre ACDBR

ACDBR contribuie în context macroeconomic la asigurarea securităţii alimentare şi la diminuarea deficitului de balanţă comercială ale României prin supravieţuirea comerţului tradiţional (independent), în contextul în care peste 65% din comerţul cu bunuri de larg consum pe teritoriul naţional se realizează prin supermagazinele firmelor multinaţionale.

ACDBR reprezintă prin membrii ei o cifră de afaceri însumată de circa 1,36 miliarde de euro, capital 100% naţional, 35% din totalul pieţei de distribuţie tradiţionale de bunuri, circa 11.000 de angajaţi şi peste 75.000 de clienţi asigurând „distribuţia tradiţională” a bunurilor de larg consum pe teritoriul naţional în sistemul HORECA şi în piaţa magazinelor de proximitate/retaileri independenţi.