După ce şi-a deschis, cu succes, un local în Ploieşti, în 2006, fostul campion mondial la box profesionist în versiunea WBA, Leonard Doroftei, îşi extinde afacerea în Bucureşti. În plus, în 2008 vrea să inaugureze şi un pub în care îl va avea asociat pe jucătorul echipei Poli Timişoara, Ionel Ganea.

A făcut peste două milioane de euro din box, câştiguri cărora li se adaugă alte câteva sute de mii de euro din reclame şi o emisiune TV. La cei 37 de ani ai săi, fostul campion mondial al categoriei semiuşoare a decis să îşi facă intrarea în afaceri cu un bar pe care l-a deschis în oraşul său natal, Ploieşti.

Amplasamentul în care se află  localul său (spaţiul fiind primit de la Primăria Ploieşti) era o fostă cârciumă, rămasă din anii ’60. Astăzi, modernizat, este un restaurant cu bar, aproape neîncăpător pentru clienţi.

Ca şi alte asemenea afaceri ale

unor foste personalităţi, locul poartă amprenta personală a patronului. Încă de la intrare, poţi admira pe pereţi instantanee din partidele disputate de Doroftei de-a lungul carierei sale – precum, de altminteri, şi articole din ziare despre meciurile lui. „Am riscat foarte mult cu acest bar“, povesteşte Doroftei. Investiţia iniţială nu a fost foarte mare – aproximativ 170.000 de euro -, dar pub-ul a ajuns acum la un rulaj financiar de aproximativ 30.000 de euro lunar. „Banii se fac. Acum simt că aş face bani şi dacă aş vinde o piatră“, spune Doroftei.

Deoarece este o afacere care l-a „prins“ şi îi aduce satisfacţii, inclusiv financiare, fostul boxer intenţionează să se extindă. Cel puţin în intenţie, planul este ca o dată la doi ani să deschidă cel mult câte un pub în oraşele mari ale ţării. În prezent, Leonard Doroftei caută locaţia ideală pentru următorul „Doroftei Pub“, care va fi deschis în Bucureşti în cursul acestui an. „Mai degrabă aş prelua un bar deja existent, dar fără clientelă, şi l-aş transforma într-unul foarte populat“, spune campionul. Doroftei spune că nu este interesat să cumpere viitorul său local, ci ar prefera să se asocieze cu proprietarul acestuia. De asemenea, fostul sportiv intenţionează să mai deschidă încă un bar şi împreună cu prietenul său, fotbalistul Ionel Ganea. „Nu ne-am decis asupra oraşului, poate fi Bucureşti sau Timişoara. Rămâne de văzut“, declară  sportivul pentru Capital.

Asul din… mănuşă: brandul Doroftei

Fostul campion mondial este convins că a avut succes şi în afaceri pentru că a reuşit să-şi facă un nume care deschide multe uşi. „Întâi am făcut performanţă. Acum a venit vremea să fac bani. La urma urmei, scot mai mulţi bani din imagine decât din box“, spune el zâmbind. Fostul campion mondial a apărut în spoturi publicitare pentru Danone (iaurtul Actimel), Astra Asigurări, Cosmote şi Carrefour. „Dacă ar fi să trăiesc şase luni din box şi alte şase din reclame, aş duce-o mai bine cu câştigurile din publicitate“, mărturiseşte Doroftei. Culmea e că şi unul dintre fiii săi a prins gustul reclamelor şi chiar câştigă bani din acest lucru. „Are doar 12 ani şi şi-a negociat singur contractul!“, adaugă el.

Chiar şi pe vremea când boxa, Leonard Doroftei câştiga din reclamele aplicate pe spate, în timpul meciurilor, sau pe vestimentaţia purtată înainte de meci. Contractele erau însă în limita unui plafon maxim de 50.000 de euro pe meci.

Campionul s-a implicat, timp de un sezon, şi într-un proiect de televiziune, filmând un reality show pentru postul Kanal D, despre viaţa sa de familie. „A fost o perioadă scurtă, determinată prin contract. Nu ştiu dacă voi relua emisiunea. Am avut audienţă bună din câte mi s-a spus, dar restul rămâne la latitudinea lor“, povesteşte sportivul.

Privind în urmă, primele câştiguri consistente ale sportivului au venit după plecarea sa în Canada, unde a boxat mai întâi la amatori, pentru ca apoi să treacă la profesionism. Leonard Doroftei a părăsit România pe un contract de 5.000 de dolari canadieni, cu o durată de doi ani de zile. Însă, după ce a trecut la boxul profesionist, sumele contractuale au crescut. „La amatori, fie că jucam, fie că nu, pierdeam sau câştigam, era ca în vorba aceea, «timpul trece, leafa merge». La profesionişti, în schimb, e vorba de bani mulţi. Orice meci pierdut înseamnă sute de mii, chiar milioane de euro pierdute“, povesteşte Doroftei. La penultimul său meci, cu panamezul Miguel Callist (partidă decisă la masa verde, din cauză că boxerul nostru avea 2,2 kg în plus), a pierdut un milion de euro. „Am stat în top prea puţin, altfel aş fi câştigat mult mai mult“, spune, cu regret, Doroftei.

Box în scop caritabil

Cu ajutorul primăriei Ploieştiului şi al companiei Danone, Leonard Doroftei îi va antrena pe copiii de la un orfelinat din oraşul său natal. Sportivul intenţionează să formeze o grupă de box, antrenamentele urmând a fi demarate chiar în această lună. „Mi-ar plăcea să am şcoala mea de box şi să antrenez“, spune el. „Poate unul sau doi copii dintre aceştia vor avea şansa mea.“

«Întâi am făcut performanţă. Acum a venit vremea să fac bani. La urma urmei, scot mai mulţi bani din imagine decât din box.»

De trei ori in vârf

Leonard Dorin Doroftei este cel mai titrat pugilist român. S-a născut la Ploieşti, pe 10 aprilie 1970. Este căsătorit şi are trei copii. Primul titlu, la box amator, l-a câştigat în 1986, la doar 16 ani. În 1998, a plecat în Canada pentru a boxa, dar nu ca emigrant, ci cu un contract cu Interbox, fiind primul român care a colaborat cu acest club.

În anul 2002, a obţinut primul titlu mondial la categoria semiuşoară (versiunea WBA), după ce l-a învins pe argentinianul Raul Balbi.

Leonard Doroftei a pierdut titlul la Bucureşti, înaintea meciului cu pugilistul panamez Miguel Callist, când românul nu a trecut proba cântarului. A pierdut ultimul său meci, împotriva americanului Arturo Gatti, prin KO.