Pentru că părăsirea timpurie a școlii nu înseamnă numai cifre, ci lipsa unor oameni calificați pe piața muncii, tot mai multe companii aleg să finanțeze educația. Companiile din România aleg să fie alături de cauza reintetrării școlare pentru că  sunt conștiente că elevii care nu merg astăzi la școală sunt viitorii șomeri de mâine, iar persoanele care abandonează școala nu-și pot găsi niciodată un job permanent.

Unul dintre evenimentele de strângere de fonduri pentru asigurarea accesului la educație a copiilor vulnerabili este Festivalul Brazilor de Crăciun, pe care Salvați Copiii îl organizează anual.  

Anca Vlad, fondatoarea Fildas România,  s-a decis să investească în educație după ce a observat că sistemul actual de educație nu produce decât într-o mică măsură profesioniști. „Societatea românească se bizuie foarte mult pe angajator ca formator. O cheltuială importantă ce trebuie bugetată de aceștia și care face mai lentă apropierea de un nivel corespunzăator al productivității în context  internațional”, a spus Anca Vlad.

Pentru familia Vlad festivalul este o tradiție de peste 10 ani, pentru că astfel pot ajuta direct copiii. „Consider că investiția în educație are ca rezultat dezvoltarea omogenă a societății. Eforturile încununate de succes, de a menține copiii în școli, făcute de Salvați Copiii, demonstrează acest lucru. Să nu uităm că profesorii sunt modelele care influențează copiii în alegerea unei cariere și în comportamentul social. Consider că educația trebuie să fie pe primul loc în investițiile unei țări”, arată Anca Vlad.

 

”În viitorul apropiat o să ne confruntăm cu o lipsă a oamenilor calificați”

Pentru Kaufland România proiectele educaționale sunt o prioritate în strategia companiei, iar educația reprezintă de fapt o investiție pentru viitor.

„Orice leu care nu este investit în momentul potrivit în educație va putea avea urmări negative asupra dezvoltării întregii societăți, iar costurile necesare recuperării pierderilor vor fi mult mai mari pe termen lung. Guvernele care au înțeles acest lucru vor aloca desigur mai mulți bani pentru bugetele aferente educației, sănătății și familiei”, consideră Anna-Katharina Scheidereiter de la Kaufland România.

Aceasta arată că Festivalul Brazilor de Crăciun este unul din momentele în care compania pe care o reprezintă investește în educație. „Festivalul îmbină, în mod exemplar, un concept inovativ cu tradiția bradului de Crăciun, în scopul strângerii de fonduri pentru programe educaţionale în beneficiul copiilor defavorizaţi. Prin urmare, susținem proiectul “Festivalul Brazilor de Crăciun” pentru că avem obiective și viziuni similare”, spune Anna-Katharina Scheidereiter. Aceasta consideră că există o legătură directă între investiția în educație și structura pieței muncii.

„Dacă s-ar acorda o mai mare importanță acestor statistici, s-ar putea înțelege mai bine necesitatea integrării forței de muncă de mâine prin investirea optimă în sistemele educaționale de azi. Este adevărat că în viitorul apropiat o să ne confruntăm cu o lipsă a oamenilor calificați”, a mai spus Anna-Katharina Scheidereiter.

Orange România este o altă companie care crede în viitorul educației și se implică în susținerea Festivalului Brazilor de Crăciun.

„Credem că investiția în proiecte și în campanii de educație este cea mai bună metodă de intervenție sustenabilă în dezvoltarea unei societăți, ale cărei  rezultate se păstrează pe termen lung”, a spus Mădălina Puiu, CSR Officer la Orange.  Aceasta arată că programele precum Festivalul Brazilor de Crăciun sunt complementare sistemului de educație.

 „Nicăieri în lume companiile nu pot suplini o prezență mai puțin susținută din partea statului în acest domeniu si nici nu pot avea aceeași expertiză, pe care doar specialiști din domeniul învățământului o pot avea”, a mai spus  Mădălina Puiu.

3 milioane de euro, 23.000 de copii ajutați

În cele 14 ediții de până acum, Festivalul Brazilor de Crăciun a strâns 3 milioane de euro, bani cu care au fost ajutați în total peste 23.000 de copii, care au beneficiat de sprijinul oferit de Centrele Educaționale Salvați Copiii.

„Copiii reprezintă una dintre cele mai vulnerabile categorii sociale din România. Avem cel cel mai mare procent înregistrat de la aderarea României la UE  în rândul copiilor care se află în risc de sărăcie sau excluziune socială. Anual mii de copii nu merg sau abandonează școală din cauza lipsurilor. Fără investiții și ajutor pentru cei care nu pot veni la școală din cauza lipsurilor rata abandonului școlar nu va suferi mari modificări. Cu ajutorul Festivalului Brazilor de Crăciun mii de copii primesc încă o șansă la educație, acest lucru reprezentând de fapt o investiție în viitorul nostru”, a spus Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii.

În 2015, prin sumele strânse la ediția din 2014, Salvați Copiii a susținut 2.560 de copii, dintre care 560 au beneficiat de suport în programul Grădinițe estivale, 413 au fost reintegrați în programul A doua Șansă, iar 1.587 de copii au beneficiat de suport în programul de prevenire a abandonului școlar Școală după Școală. De fondurile strânse de Salvați Copiii au beneficat și 1.023 de părinți care au primit asistență socială, juridică și psihologică.

Fondurile colectate în cadrul Festivalului Brazilor de Crăciun sprijină programele educaționale Salvați Copiii România, derulate prin cele 27 de centre educaționale în beneficiul copiilor defavorizați. Centrele educaționale se adresează copiilor nescolarizați, celor care au depășit vârsta de frecventare a învățământului de masă sau au abandonat școala în diferite stadii, precum și celor care se află în risc de abandon școlar.

Mai multe detalii pe festivalulbrazilor.ro