„Faptul că la restaurantele din București petrecerea de Revelion durează până dimineața, în timp ce în localurile din majoritatea capitalelor europene se dă stingerea imediat ce se trece în noul an, îi determină pe tot mai mulți turiști străini să-și petreacă noaptea dintre ani în capitala țării noastre”, potrivit unei analize a Ibis Continental Hotels, companie care operează patru hoteluri în România, dintre care două în București și câte unul în Sibiu și Constanța.

Majoritatea turiștilor străini care ajung în București de Revelion au până în 45 de ani, stau în oraș două nopți și provin în special din țările vecine – Bulgaria, Serbia și Polonia, dar și din Marea Britanie, Italia, Germania și Franța, spun reprezentanţii Ibis Continental Hotels. 

Cererea pentru București ca oraș pentru petrecerea Revelionului a început să crească în ultimii 4-5 ani, la început mai timid, iar acum, tot mai serios. Creșterea numărului de curse low-cost a influențat fluxul de turiști străini către București, dar cel mai mult contează că, ușor-ușor, se îmbunătățește imaginea orașului în ultima perioadă, în primul rând datorită unor inițiative private de promovare a orașului, cum ar fi Experience Bucharest, care e deja la a patra ediție, context în care hotelierii susțin venirea a 100 de influenceri străini din online în București, pentru a scrie despre oraș.

„Principala motivație pentru care vin străinii în București de Revelion este să petreacă. Modul în care are loc trecerea dintre ani în București și România reprezintă ceva aparte, diferit față de ceea ce se întâmplă în alte țări. La noi distracția se întinde până în zori, este o atmosferă festivă și toate cluburile, barurile, restaurantele și hotelurile pun în joc cele mai puternice resurse pentru a convinge clienții. Organizatorii intră, parcă, într-un fel de competiție, o demonstrație de forță, creativitate, entuziasm, practic, o încununare a întregii activități din anul respectiv”, a declarat Călin Ile, directorul general al Ibis Continental Hotels.

În afara petrecerilor organizate în toate marile cluburi din București, și numărul evenimentelor organizate în oraș în perioada sărbătorilor a crescut în ultimii ani. 

 

„Modul în care s-a făcut decorarea de Crăciun a orașului, iluminatul cu ocazia sărbătorilor, îi impresionează pe mulți dintre vizitatorii noștri. Chiar și târgul de Crăciun din București e la un nivel mai bun decât în alți ani, deși fără o promovare pe măsură, nu este considerat de străini un obiectiv turistic în sine. Vizitatorii din alte țări sunt atrași în București și de variantele de shopping pe care le au în această perioadă, iar orașul are destule mall-uri cu care să atragă. Din păcate, instituțiile culturale nu se adaptează acestui val de turiști, majoritatea muzeelor fiind închise exact de sărbători. Încercăm să schimbăm acest lucru și suntem deja în discuții cu mai multe muzee pentru a le convinge să aibă program de vizite de sărbători. Pe de altă parte, cazinourile din București sunt o atracție pentru anumite piețe, cum ar fi cea israeliană, în special”, a afirmat Călin Ile.

Pentru un Revelion în București, un turist străin alocă cel puțin 400 de euro, sumă în care este inclusă cazarea, masa și petrecerea din noaptea de Anul Nou. Durata medie a șederii lor în București este de 2 zile (adică 31 decembrie și 1 ianuarie).

„Obiectivul nostru pentru anii următori este să îi facem să rămână minimum 3 nopți, iar pentru a atinge acest obiectiv vom căuta să adaugăm la lista de atracții și programe pentru zilele de 1 și 2 ianuarie, astfel încât plecarea lor sa se întâmple pe 3 ianuarie. Poate renașterea obiceiului carnavalului de a doua zi, poate spectacole cu tradiții gen Sorcova la Muzeul Satului sau orice altă idee creativă ar ajuta în acest sens”, a continuat Călin Ile.

Din păcate, promovarea orașului este făcută, mai degrabă, de operatorii privați, cluburi și agenții de turism, spune el. „Am fi bucuroși să putem face o promovare structurată a destinației București începând cu anul 2019, odată cu noua legislație privind organizațiile de management al destinației. Ministerul Turismului ar trebui să aloce bugete pentru promovarea Revelionului în România și să o facă cu curaj. Există cerere, produsul e bun și trebuie doar să avem curaj să ieșim pe piețe cu această ofertă, una care ne diferențiază în bine față de concurența noastră”, a mai spus directorul general al Ibis Continental Hotels.

Cu un grad de ocupare de 90% pentru noaptea de Revelion a anului trecut, hotelurile Ibis din București mizează pentru acest final de an pe o ocupare de 100%, în condițiile în care în acest moment mai sunt disponibile doar 40 de camere din totalul de 411.

Te-ar putea interesa și: