Capital: Afacerile restaurantelor de tip fast-food au înregistrat, în 2011 (ultimele date disponibile), scăderi de peste 5%. 2012 a fost mai bun pentru McDonald’s?
Daniel Boaje: A fost un an foarte provocator. Industria evoluează mult, e orientată acum către proximitate, către valoare. Aşteptările clienţilor au crescut şi ele, sunt foarte exigenţi. Cu alte cuvinte, permanent trebuie să vii cu idei inovatoare şi o largă flexibilitate în ofertă, în funcție de cerințele clienților.

Capital: Concret, cum s-a reconfigurat McDonald’s pentru a fi, în continuare, atractiv?
D.B.: Vrem să rămânem lideri de piaţă şi acum, şi peste 20 de ani. Ne mişcăm încontinuu: am lansat noi produse, cum ar fi meniul McDouble, avem, înainte de ora 10, meniu de mic dejun. Ponderea românilor care mănâncă dimineaţa – acasă sau la restaurant – nu e spectaculoasă. Dar e în creştere. Deja între 8% și 10% din clienţii noştri sunt şi clienţi de mic dejun. Şi să nu uităm nici de cafenele McCafé.

Capital: Şi câți clienți mămâncă zilnic la McDonald’s?
D.B.: Cam 140.000… a variat mult frecvenţa. Clienţii ne-au trecut pragul mai des, în special în ultima parte a anului trecut. Per total, 2012 a fost un an bun.

Capital: Pentru cei care „cântăresc“ numărul de calorii, gramele de grăsime și de carbohidrați din compoziția hamburgerilor, McDonald’s nu figurează în recomandările medicale nutriționale de „dietă echilibrată și sănătoasă“. Ce replică aveţi?

D.B.: McDonald’s nu vinde doar felii de chiflă cu carne şi brânză topită, ci şi mâncare fast-food sănătoasă, cum ar fi salate, fructe. Clar, consumatorii sunt interesaţi de ceea ce se întâmplă în bucătăria noastră şi, pornind de la această dorinţă, am gândit o campanie – „Porţi deschise la McDonald’s“ – prin intermediul căreia aceştia au ocazia de a urmări, pas cu pas, toate etapele de verificare şi pregătire a produselor noastre. Oricine vrea să facă turul bucătăriei McDonald’s poate solicita o programare direct în restaurante. Tot ca parte a acestui efort continuu de a comunica transparent, am lansat broşura „Calitatea la McDonald’s“, care conţine informaţii despre provenienţa ingredientelor, plus conținutul caloric al tuturor produselor din meniu. A câştiga încrederea clienţilor pentru noi e o prioritate în fiecare zi.

Capital: Cum estimați că va fi 2013 pentru McDonald’s?
D.B.: Anul acesta trebuie să fie mai bun, trebuie să fie o evoluţie. McDonald’s e o afacere de volum, şi dacă ne luăm după trendul din ultima jumătate a lui 2012, nu avem de ce să nu fim optimişti. Dar, ştiţi cum se zice, norocul şi-l mai face şi omul cu mâna lui. Eu mă aştept la condiţii stabile în piaţă, şi politic, şi economic. Continuăm dezvoltarea prin deschideri noi, prin remodelarea restaurantelor vechi, prin concepte și game de produse noi. Altfel, sper la un pic de stabilitate şi de transparenţă în ceea ce priveşte evoluţia României pe termen mediu.

Capital: Cum ar arăta un top al restaurantelor McDonald’s, după încasări?
D.B.: Au un flux mare de clienţi restaurantele McDonald‘s din Unirea, Piaţa Romană, Brâncoveanu şi Dristor. În provincie, merg bine cele din Timişoara, Constanţa, Braşov, Bacău şi Iaşi (…) cifrele ne confirmă că am făcut o alegere bună cu toate locaţiile în care am deschis.
Pe Daniel Boaje nu pare să-l deranjeze competiţia strânsă, pe care o vede ca pe „o oportunitate prin care ne asigurăm că facem cel mai bun joc posibil“. Boaje spune că McDonald‘s, care are 65 de restaurante în România, va anunţa, permanent, o serie de inovaţii în meniu şi că anul acesta va mai deschide cel puțin două restaurante, dintre care unul în provincie, și vor fi remodelate patru unități vechi. În plus, „încercăm să deschidem încă patru McCafé-uri.  Acum avem 6 McCafé, dar cu 11-12 cafenele vom avea o poziţie foarte importantă şi pe piaţa cafenelelor“, conchide şeful McDonald’s.