Unul dintre motivele de îngrijorare ale autorităţilor germane este că Li Shufu, fondatorul şi proprietarul Geely, a putut să acumuleze o participaţie de 9,7% din acţiunile Daimler, proprietarul mărcii Mercedes-Benz, fără a fi obligat să dezvăluie informaţii cu privire la acţiunile pe care le deţine. 

Potrivit prevederilor actuale, investitorii trebuie să anunţe organismele de reglementare când pachetele lor de acţiuni depăşesc pragurile de 3% şi 5% din drepturile de vot. Însă,aceste reguli nu se aplică la toate tipurile de instrumente financiare. Potrivit unor surse citate de Reuters, Geely a colaborat împreună cu grupul bancar american Bank of America Merrill Lynch pentru a acumula acţiuni la Daimler utilizând derivative, ocolind astfel prevederile privind dezvăluirea de informaţii. 

"Pe fondul recentului caz, Guvernul federal analizează dacă actualele reguli sunt suficiente pentru a oferi un nivel de transparenţă adecvat sau este nevoie de noi precizări", se arată într-un raport trimis de Ministerul german al Economiei Comisiei pentru economie din Parlamentul german. 

Recent, ministrul german al Economiei, Brigitte Zypries, şi-a exprimat îngrijorarea ca un competitor al Daimler să obţină un loc în Consiliul de Administraţie al companiei, unde sunt discutate subiecte de interes strategic. 

De asemenea, pentru a-şi proteja industria, Germania ar putea adopta noi modificări asupra regulilor cu privire la investiţiile străine în companiile germane, potrivit Ministerului Economiei. 

"Cu siguranţă, următorul Guvern se va apleca asupra acestui subiect", a declarat, miercuri, un purtător de cuvânt al Ministerului Economiei, într-o conferinţă de presă. 

Germania a înăsprit deja anul trecut prevederile referitoare la preluarea firmelor germane de către companii străine, fiind prima ţară din Uniunea Europeană care a făcut acest lucru, după mai multe achiziţii încheiate de companiile chineze, care au dat naştere la îngrijorări cu privire la obţinerea de către acestea a unor tehnologii de ultimă oră, în timp ce, în paralel, companiile germane nu au voie să preia controlul la rivalii chinezi. 

AGERPRES