Studiile privind evolutia cererii mondiale de automobile indica faptul ca cea mai puternica crestere a parcului auto are loc pe pietele emergente ale tarilor aflate in dezvoltare. Pornind de la aceste concluzii, Renault a ales Romania si Dacia pentru a dispune atat de o baza de productie, cat si de o noua marca, pentru comercializarea unei game de automobile adaptate pietelor emergente. Dacia se va dezvolta ca o marca de sine statatoare in cadrul grupului Renault, cu o identitate proprie. Noul proprietar si-a propus un obiectiv ambitios, ca pana in anul 2010, fiecare al saselea automobil vandut pe plan mondial de grupul Renault sa poarte marca Dacia.
Relatia dintre Renault si Dacia dateaza de 35 de ani. In 1999, cand Renault a revenit in Romania, Dacia avea nevoie de o infuzie masiva de tehnologie si de o noua cultura manageriala care sa-i asigure supravietuirea. In calitate de actionar majoritar in cadrul societatii Automobile Dacia, Renault a subscris, in anul 2000, 79,6 milioane de dolari, la care se adauga echivalentul a 7,6 milioane de dolari ce au fost subscrisi cu ocazia ofertei publice de vanzare a actiunilor Dacia, incheiata la sfarsitul anului trecut. In acest an a fost decisa o noua majorare de capital, in valoare de 4.457 miliarde lei. In urma acestui nou aport, participarea Renault se ridica la 92,7% din capitalul Dacia.
In ceea ce priveste investitia financiara totala a actionarului Renault la Dacia, aceasta se ridica la 220 milioane de dolari, pe o perioada de cinci ani, pana in 2004, cifra ce nu include investitiile necesare pentru dezvoltarea proiectului privind proiectarea si producerea automobilului de 5.000 de euro.
In anul 2000, Automobile Dacia a vandut 48.156 de autovehicule, din care 45.886 pe piata interna si 2.270 la export (o crestere de 44% fata de anul precedent). Cifra de afaceri s-a ridicat la 4.543 miliarde lei, iar veniturile din exploatare au totalizat 5.656 miliarde lei.
Principalele proiecte initiate in cursul anului trecut la Automobile Dacia au vizat adaptarea uzinei la exigentele impuse de procesele de fabricatie a Daciei SupeRNova, integrarea procesului de asamblare a noilor motoare si cutii de viteze Renault, renovarea unor cladiri, instalarea de echipamente informatice, imbunatatirea constanta a calitatii, protectia mediului si formarea personalului.    

Scurt istoric
1966 – Semnarea contractului dintre Renault si „Industrial Import” si inceperea constructiei Uzinei de Autoturisme Pitesti.
1968 – In luna august incepe fabricatia modelului R8, sub denumirea de Dacia 1100
1969 – Lansarea modelului R12, sub denumirea de Dacia 1300
1979 – Lansarea modelului Dacia 1310
1990 – Lansarea modelului Dacia 1325 Liberta
1995 – Lansarea modelului Dacia Nova – primul autoturism de conceptie integral romaneasca fabricat la Pitesti
1998 – Iesirea de pe banda de montaj a automobilului cu numarul 2.000.000
1999 –    2 iulie – semnarea acordului de vanzare-cumparare intre FPS si Renault, pentru pachetul de actiuni Dacia
    29 septembrie – Renault achizitioneaza pachetul majoritar de actiuni – 50,96%, detinute de FPS
2000 – Lansarea modelului Dacia SupeRNova
2001 – Incepe asamblarea in serie a motorului E7J, care echipeaza modelul SupeRNova