Huawei este la pământ. Cota ocupată de pe piaţa de smartphone din China s-a redus dramatic în ultimul trimestru al anului trecut. Dezastrul este rezultatul sancţiunilor americane care vizează grupul chinez. Informațiile privind lovitura încasată de Huawei au fost publicate vineri de firma de cercetare de piaţă Canalys, transmite AFP.

Acest grup chinez e cel mai mare producător mondial de echipamente de telecomunicaţii. El este şi al doilea producător de smartphone-uri. Huawei a fost afectat de sancţiunile adoptate de fosta administraţie de la Casa Albă. Potrivit acestor măsuri, companiile străine sunt împiedicate să furnizeze Huawei componente cheie precum semiconductori.

Huawei, scăderi masive în China

Potrivit Canalys, în ultimul trimestru al anului trecut, compania a vândut în China 18,8 milioane de telefoane. Este cu 44% mai puţin decât în perioada similară a anului 2019. În consecinţă, cota sa de piaţă în China s-a redus până la 22% de la 38%. La nivel global, livrările de telefoane Huawei au scăzut cu 43% până la 32 de milioane de unităţi.

„Este vorba, probabil, de cea mai dificilă perioadă pentru Huawei. Compania nu poate onora nici măcar comenzile de pe piaţa sa internă din cauza sancţiunilor americane”, subliniază analistul Canalys, Nicole Peng.

„Huawei ar fi putut vinde alte 30 până la 40 de milioane de unităţi în acest an dacă nu ar fi fost problemele de aprovizionare”, adaugă Nicole Peng.

Este în continuare lider pe piața smartphonurilor

Chiar dacă livrările sale s-au redus puternic, compania este în continuare lider pe piaţa de smartphone-uri din China. La mică distanță se situează chinezii de la Oppo (cu o cotă de piaţă de 20%). Urmează apoi Vivo  cu 19%.

În timp ce livrările Huawei au scăzut, cele ale rivalilor Oppo şi Vivo au crescut rapid. este vorba de ambele cazuri cu aproximativ o cincime.

Grupul american Apple se situează pe locul patru, cu o cotă de piaţă de 18%, „cea mai bună performanţă a sa realizată în China în ultimii ani”, subliniază Canalys.

Pe ansamblul anului 2020, Huawei păstrează un avans confortabil faţă de rivalii săi în China, cu o cotă de piaţă de 38% faţă de 18% pentru numărul doi Oppo.