Casa Națională de Asigurări de Sănătate – CNAS a anunțat joi, 11 iulie, că platforma informatică a asigurărilor de sănătate – PIAS nu este disponibilă de șase zile, încă din data de 5 iulie.

PIAS cuprinde sistemul informatic unic integrat, reţeta electronică, cardul de sănătate și dosarul electronic al pacientului. Platforma a costat peste 170 de milioane de euro şi încă de la lansare a creat numeroase probleme medicilor de familie, care din cauza proastei funcționări nu și-au putut desfășura activitatea.

În prezent, serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se acordă/se eliberează în regim off-line până la remedierea indisponibilităţii PIAS, arată CNAS într-un comunicat de presă.

Mai grav este că nici măcar CNAS nu cunoaște termenul până la care va fi remediată problema.

”Urmare a unor probleme tehnice, care au condus la întreruperi în funcţionarea Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS), serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se acordă/se eliberează în regim off-line până la remedierea indisponibilităţii PIAS. Pentru transmiterea şi validarea serviciilor acordate sunt aplicabile dispoziţiile art. 207-210 din H.G. 140/2018 şi ale art. 39 – 42 din H.G. 155/2017: serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale acordate/eliberate off-line în perioada 5 iulie 2019 şi până la remedierea PIAS, vor fi transmise în PIAS până la termenul de raportare a activităţii lunii iulie 2019”, transmite CNAS.

”Totodată, serviciile de îngrijiri la domiciliu/paliative la domiciliu acordate off-line în perioada 24 iunie 2019 şi până la remedierea PIAS vor fi transmise în PIAS până la termenul de raportare a activităţii lunii iunie/iulie 2019, după caz, iar raportarea lunară a serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale acordate/eliberate în luna iunie 2019, se va efectua în cursul lunii iulie 2019, după remedierea PIAS”, se mai arată comunicatul citat.