Testarea personalului și a pacienților

”O măsură excelentă, însă care reprezintă o simplă utopie la momentul actual în România, ar fi aceea de testare zilnică a personalului și pacienților. Este vorba despre testele rapide antigen care identifică prezența antigenelor virusului COVID-19 în doar câteva minute. Cum însă acestea nu există pe piață, noi, la Luxury Aesthetics, am achiziționat o cantitate mare de teste de anticorpi. Medicii și personalul medical se vor testa zilnic și vom recurge la testarea pacienților atunci când avem de-a face cu intervenții de durată precum implanturi de sân, blefaroplastie, implanturi fese sau alte proceduri complexe”, spune medicul chirurg estetician Iancu Morad.

Igienizarea și dezinfecția cabinetelor după fiecare pacient

”Este extrem de important ca, după plecarea fiecărui pacient, să fie curățate suprafețele atinse folosind dezinfectanți aprobați de Ministerul Sănătății. Ar fi, de asemenea, extrem de utilă achiziționarea unui nebulizator ce sterilizează cabinetul după fiecare pacient în parte sau, cel puțin, în fiecare zi la sfârșitul programului.  Nebulizatorul împrăștie în aer peroxid de hidrogen stabilizat cu molecule de argint și aerosoli de 3 microni, care elimină în proporție de 100% toți virușii și bacteriile din încăpere. După 30 de minute cabinetul poate fi folosit din nou, fără nicio problemă”, adaugă Iancu Morad.

Echipamente de protecție performante pentru personalul medical

Medicii și personalul medical vor purta echipamente de protecție performante. “Este vorba de măști de protecție N95, halate, combinezoane, mănuși de unică folosință, ochelari și viziere. În plus, trebuie făcut un instructaj pentru ca aceștia să cunoască exact modalitățile corecte de folosire a echipamentului de protecție”, spune medicul Iancu Morad.

 

Telemedicină și digitalizare

“Primul contact cu pacientul pentru informațiile oficiale nu va mai avea loc în cabinet, în mod clasic, ci prin Skype, Zoom sau alte platforme online ce susțin comunicarea video. În acest mod se reduce complet interacțiunea dintre medic și pacient, iar, în urma discuției, se va stabili dacă este necesară o deplasare la cabinet pentru o consultație medicală completă sau pentru stabilirea unui plan complet de tratament. Introducem și softuri noi de programare 100%  electronică, iar plata tratamentelor va fi făcută prin card sau prin OP. Totul pentru a scădea la minimum timpul expunerii pacientului și a cadrelor medicale”, continuă Iancu Morad.

 

Fără sală de așteptare

”În noua situație vom încerca să eliminăm complet sala de așteptare. Acest lucru presupune o coordonare exactă a programărilor, iar, în cazul în care vor exista timpi de așteptare, vom amplasa  pacienții să aștepte în încăpere cu distanțare de 2-3 metri sau chiar în camere separate și ne vom asigura ca această perioadă nu depășește 5-10 minute”, spune medicul Iancu Morad.

 

Fără reviste, broșuri sau alte obiecte de uz comun

”Dacă în sala de așteptare se regăseau până acum materiale de citit sau alte obiecte de uz comun, acestea vor fi eliminate. Nu vom mai avea reviste, broșuri cu lista tratamentelor și procedurilor, toate acestea putând fi consultate, ca și până acum, online”, explică Iancu Morad.

 

Dezinfectanți și echipamente de unică folosință

”Vom asigura dezinfectanți pe bază de alcool, măști de protecție, mănuși de unică folosință și botoși de polietilenă de unică folosință  în toate zonele de primire, de așteptare, de consultație și tratament. La toaletă, în dreptul dozatoarelor de săpun, vom afișa indicatoare cu regulile de spălare eficientă a mâinilor”, adaugă chirurgul estetician Iancu Morad.

 

Coșuri de gunoi fără atingere

“Pentru a minimiza pe cât posibil suprafețele din clinică atinse de pacienți, medici și angajați, Iancu Morad susține că “unitățile va trebui să fie dotate cu coșuri de gunoi ce nu necesită atingere, în toate zonele de recepție, de așteptare, de îngrijire a pacienților și la toaletă”.

 

Comunicare vizibilă și eficientă a noilor reguli

Odată cu reluarea activității, în clinici vor fi expuse, în zone cu o vizibilitate crescută, afișe cu noile norme de prevenție, siguranță și distanțare socială.

”Întrucât trăim vremuri noi și trebuie să învățăm cu toții să ne adaptăm unor noi reguli ce ne asigură siguranța, vom avea grijă să afișăm atât la intrarea în clinică, cât și în sala de așteptare, informații legate de normele de prevenție și distanțare socială. Ele trebuie să fie cât mai vizibile, astfel încât să ni se întipărească tuturor în minte”, declară Dr. Iancu Morad.

„Nu în ultimul rând, după semnalele pe care le primim în ultimele două săptămâni, mesaje pe toate canalele, ne așteptăm la o cerere foarte mare de tratamente și intervenții, astfel că timpul  de așteptare pentru consultațiile și tratamente va fi mai îndelungată”, spune Iancu Morad, de la Luxury Aesthetics.