Compania Facebook şi-a prezentat, marţi, rezultatele financiare pentru trimestrul al treilea, care au relevat o creştere a veniturilor de 59%, la 3,2 miliarde de dolari, de la 2,01 miliarde de dolari în intervalul corespunzător din 2013.
 
Publicitatea pe platformele mobile a reprezentat 66% din veniturile totale din publicitate ale Facebook, în creştere faţă de trimestrul al treilea al anului trecut, iar profitul net al companiei aproape s-a dublat în perioada iulie-septembrie, la 806 milioane de dolari, faţă de 425 milioane de dolari în aceeaşi perioadă a anului trecut.
 
Mark Zuckerberg şi directorul financiar al companiei, Dave Wehner, au anunţat că în următorul an Facebook va face o serie de investiţii agresive care să asigure viitorul reţelei de socializare.
 
Mark Zuckerberg le-a prezentat angajaţilor care sunt planurile sale pe următorii trei, cinci, respectiv zece ani: "Ne vom pregăti pentru viitor investind agresiv".
 
Facebook îşi doreşte, astfel, ca produsele companiei  – WhatsApp, Messenger, Search, Video, NewsFeed, Oculus şi Instagram – să conecteze fiecare un miliard de utilizatori. Odată atinse aceste cifre se va trece la valorificarea agresivă a acestora.
 
Fondatorul reţelei de socializare s-a declarat mulţumit de evoluţia Instagramului, a cărui utilizare a crescut şi cu sută la sută în anumite ţări. "La nivel global, oamenii folosesc Instagram în medie 21 de minute pe zi. Este o cifră bună dacă ţinem cont de alte aplicaţii şi un semn că strategia pe care am aplicat-o este pe drumul cel bun. Obiectivele noastre pentru următorii trei ani sunt să continuăm să fim de ajutor companiilor şi să creăm valoare pentru cei din industria de marketing", spune Zuckerberg.
 
El menţionează că pentru a se atinge aceste obiective, Facebook va continua să asigure calitatea mesajelor publicitare şi a informaţiilor postate prin reducerea numărului celor cu un conţinut îndoielnic şi încurajarea utilizatorilor să publice mesaje cu conţinut util şi relevant.
 
O altă prioritate pentru Facebook în următorii cinci ani o reprezintă produsele Messenger, WhatsApp sau Search. "WhatsApp va continua să lucreze pentru a ajunge la un miliard de utilizatori şi noi îi vom ajuta în acest sens. De asemenea, Facebook doreşte creşterea cotei de piaţă privind publicitatea, în special pe platformele mobile", a mai spus Zuckerber.
 
În final, printre obiectivele Facebook pentru următorii zece ani se numără construirea următoarei celei mai mari platforme de calcul din lume şi creşterea numărul celor conectaţi la internet la nivel global prin intermediul Internet.org.