În contextul în care micii fermieri duc astăzi greul crizei, Carrefour continuă să le achiziționeze întreaga producție la un preț corect și lansează un nou produs sezonier compus din lădițe cu legume proaspete, disponibile în magazine și online.

Astfel, în mijlocul unei pandemii care a schimbat obiceiurile de consum și pe fondul unui excedent de producție, fermierii locali, parteneri cheie în ecosistemul Carrefour, nu vor rămâne cu legumele pe câmp și nici în depozite.

Mai mult, Carrefour donează echivalentul a 25% din valoarea fiecărei lădițe vândute către Fundația pentru Dezvoltarea Agriculturii, susținând astfel desfășurarea de proiecte durabile în domeniul agricol.

Ce conține ”Lădița cu verdețuri”

Parteneriatele cu micii fermieri sunt și mai valoroase astăzi, într-un context dificil care cere acțiuni concrete și continuitate, arată retailerul, într-un comunicat de presă.

Carrefour aduce consumatorul mai aproape de fermieri prin Lădița cu verdețuri la preț unic de 19.99 lei, prima dintr-o serie de lădițe cu legume cultivate local.

Aceasta conține 25 de articole provenind de la Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, de la producători din programul Creștem România BIO aflați în primii ani de conversie la agricultura ecologică, dar și de la sute de alți fermieri din țară, cu care Carrefour are contract sezonier: 1 kg spanac, 4 legături de ceapă verde, 4 legături de lobodă, 4 legături de ridichi, 4 legături de usturoi verde, 2 legături de leuștean, 2 legături de mărar, 2 legături de pătrunjel și 2 bucăți de salată verde. Această primă lădița este disponibilă pe rafturile hipermarket-urilor Carrefour și online, în platforma BRINGO, până pe 15 mai.

Sprijin pentru agricultura românească

Carrefour donează echivalentul a 25% din valoarea fiecărei lădițe vândute până pe 15 mai către Fundația pentru Dezvoltarea Agriculturii pentru a susține implementarea de programe sustenabile în agricultură, un domeniu cu atât de mult potențial în România.

”Inițiativele Carrefour sunt un bun exemplu de implicare din partea sectorului privat, de care agricultura românească are nevoie pentru a crește.

Mulțumim Carrefour pentru că ne-a fost alături din primul moment și ne acordă sprijin în dezvoltarea de programe durabile, contribuind, astfel, la investiția în generațiile viitoare, printr-o agricultură responsabilă de mâine”, a declarat Romeo Vasilache, Director Executiv Fundația pentru Dezvoltarea Agriculturii.

”Anul acesta, iarna caldă a grăbit producția, ne-a impiedicat să urmăm calendarul agrar firesc și ne-am văzut în fața unei situații greu de gestionat fără un suport real.

Piață de legume în creștere

Un surplus de produse pe care, teoretic, nu am fi putut să le vindem dacă nu am fi avut sprijinul Carrefour, care ne-a preluat legumele”, a declarat Paul Piper, producător local din Arad.

”Avem o piață internă de legume în creștere, dornică să consume produse locale de calitate, însă există limitări date de fragmentarea terenului, de o performanță relativ scăzută în sector și de accesul limitat la piață.

Grija noastră se îndreaptă spre reducerea acestor lipsuri, astfel că – prin toate inițiativele și programele noastre – aplicăm o strategie pe termen lung de dezvoltare a segmentului agricol, prin transferul de expertiză către micii fermieri, creșterea capacității logistice și accesul la piață și tehnologie, de care producătorii locali au atât de mare nevoie”, a declarat Anca Damour, Membru în Comitetul Executiv al Carrefour România.

Fundația Pentru Dezvoltarea Agriculturii

Fundația Pentru Dezvoltarea Agriculturii (FDA) este o organizație independentă care a luat naștere în 2019. Rolul ei este de a contribui la implementarea și diseminarea la nivel național a unor modele asociative în agricultură care susțin productivitatea, calitatea și oferă fermierilor mici și mijlocii acces la piață și consiliere în obținerea de fonduri și în aplicarea de metode agricole moderne.

Pentru o dezvoltare pe termen lung, Fundația își propune să implementeze programe pentru pregătirea următoarei generații de fermieri, prin sprijinirea de oportunități educaționale și campanii de informare a consumatorilor. Pentru a avea un impact strategic asupra mediului agricol din România, Fundația va promova bune practici și va susținte continuitatea programelor prin atragerea de resurse publice și private.

Parte importantă din misiunea FDA o constituie coalizarea actorilor cheie ce pot contribui la schimbarea sistemică a agriculturii: ONG-uri, autorități, certificatori, integratori și finanțatori.