Comisia Europeană a publicat astăzi un set de linii îndrumătoare pentru a se asigura că drepturile pasagerilor sunt aplicate într-un mod coerent pe tot teritoriul Uniunii Europene.

Rambursarea biletului

În cazul anulării curselor, furnizorul de transport trebuie să ramburseze sau să îndrume pasagerii către alte rute. În cazul în care pasagerii decid să își anuleze călătoria din proprie inițiativă, rambursarea biletului depinde de tipul acestuia, iar companiile pot oferi vouchere pentru folosire ulterioară.

„Având în vedere anulările în masă și întârzierile cu care se confruntă atât pasagerii cât și operatorii de transport din cauza pandemiei de COVID-19, Comisia dorește să ofere o siguranță legislativă cu privire la modul de aplicare a drepturilor pasagerilor UE”, a transmis comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean.

„Liniile directoare de astăzi vor oferi claritatea necesară cu privire la modul de aplicare a drepturilor pasagerilor UE într-o manieră coordonată, în întreaga Uniune. Continuăm să monitorizăm situația care evoluează rapid și, dacă va fi cazul, vom lua măsuri suplimentare”, a adăugat acesta.