Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Cum faci milioane de euro din decorarea casei

Autor: | | 0 Comentarii | 1637 Vizualizari

Visul „modest“ de acum 20 de ani, al familiei Szekely, s-a transformat într-un lanț de magazine care concurează cu afaceri internaționale.

Un atelier mic de croitorie, un magazin cu textile de 20 metri pătraţi în Cluj şi un singur angajat. Aşa a început afacerea familiei Szekely, în 1991. Zsuzsanna Szekely şi cele două fiice, Agnes (35 ani) şi Zsuzsa (32 ani), au demonstrat, în toţi aceşti ani, că „lucrurile pe care ţi le doreşti pot deveni realitate dacă pui suflet, oricât de greu ar părea la început şi oricâte dificultăţi ai avea cu obţinerea finanţării“. „Drumul parcurs nu a fost întotdeauna fără obstacole, aşa cum s-a întâmplat cu reorganizarea firmelor din grup, pe la sfârşitul anilor ’90. Atunci, fiica mea Agnes m-a rugat să nu renunţ la Nobila. «Mă duc la facultate, dar mă întorc. Vreau să mă ocup în viitor de Nobila»“, îşi aminteşte Zsuzsanna Szekely. Aşa că, astăzi au ajuns la afaceri de 10 milioane de euro, pe tot grupul, cu planuri de extindere pentru lanţul de magazine „home&deco“ Nobila Casa.

Primul magazin din Capitală

Chiar zilele trecute au făcut primul pas în Bucureşti, cu un nou magazin, al zecelea la nivel local. Dar, spun cele trei antreprenoare, „lucrurile nu se vor opri aici“. „Ne-am propus ca, în următorii cinci ani, să deschidem două-trei magazine pe an, în ţară“, punctează Agnes. Iar pentru viitorul apropiat, au luat în calcul încă un magazin în Capitală. „Acum, cele mai bune vânzări sunt în Cluj şi Timişoara, însă estimăm să vindem cu 30% mai mult în Bucureşti“, adaugă fiica cea mare. Privind din exterior, mişcarea pare a fi una curajoasă, în contextul în care, se ştie, cei mai mulţi dintre bucureşteni îşi fac cumpărăturile, pe partea de decoraţiuni interioare, din Ikea. Însă, analizând în amănunt, produsele sunt mult diferite, unele chiar personalizate. De altfel, unul dintre segmentele pe care mizează familia Szekely este exportul, anul acesta ajungând la 5% din total business pe decoraţiuni interioare, cele mai importante ţări fiind Bulgaria, Ungaria, Lituania, Estonia şi Croaţia. În context, Zsuzsanna Szekely estimează afaceri de 2,7 milioane de euro în 2014, cu 35% mai mult decât anul trecut, pentru Nobila Casa. Grosso modo, familia Szekely a investitit câteva milioane de euro, de-a lungul timpului, în grupul de firme, care acoperă, printre altele, distribuţia de textile, un parc auto, o firmă de transport şi un parc industrial.

Despre piaţa locală de decoraţiuni interioare, analiştii din domeniu nu pot da o valoarea exactă, însă este clar că românii au devenit „mai deschişi“ în a-şi schimba aspectul interior al locuinţei. Mărturie stau proiectele noi care apar, un exemplu fiind şi magazinul online chicville.ro, care, în primul an de la lansare, a înregistrat comenzi cuprinse între 50 de lei şi 4.080 de lei, dintre care 40% au fost din Bucureşti.

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.