«Asemenea cote nu sunt neobișnuite, având în vedere că la baza activității noastre stă un software (utilizat de majoritatea furnizorilor de bilete de la noi, vreaubilet.ro, de pildă – n.r.), or în acest caz e de ajuns să spunem Facebook, Google sau Windows ca să ne dăm seama că noțiunea de monopol trebuie revizuită», e de părere Valentin Vasiloiu, directorul general al sucursalei autohtone a Eventim.
Compania este însă mai puțin cunoscută pentru programul menționat mai sus, cât pentru site-ul omonim, destinat comenzilor online, și pentru rețeaua de ghișee din magazinele Germanos, Vodafone, Orange, Domo, librăriile Humanitas și Cărturești. În număr de 650 în momentul de față, cifră ce urmează să ajungă până la finalul anului la circa 1.000. 
La începutul lui 2010, compania estimase că va încheia anul cu vânzări de șase milioane de euro, triple față de 2009. „Anticipasem o triplare a afacerilor datorită unor concerte anunțate: AC/DC, Eric Clapton sau Elton John. Ulterior, au apărut evenimente neprevăzute – Aerosmith și Guns N‘ Roses, așa că până la finalul anului am ajuns la zece milioane de euro“. 
Concertul anului: Bon Jovi sau surpriză?
Apare o întrebare firească: știut fiind că 2010 a fost anul cu cele mai multe concerte de amploare de până acum, ce se va întâmpla anul acesta, când singurul eveniment serios anunțat este concertul Bon Jovi? Ei bine, „pentru 2011 așteptăm o creștere de aproximativ 25% a numărului de bilete față de 2010“, spune Valentin Vasiloiu, „însă nu avem încă voie să spunem ce alți muzicieni vor mai veni.“ După acest an, „estimăm că până în 2015 vom crește anual cu 20%, dar nu luând cotă de piață de la concurență (myticket.ro – n.r.), ci prin creșterea pieței, mai ales prin abordarea serioasă a unor segmente precum evenimentele sportive sau culturale.
Până acum, în acest din urmă caz, am întâmpinat probleme, nu reușim să-i convingem pe managerii instituțiilor culturale să accepte trecerea la sistemul de ticketing online. E ridicol, în Europa sunt teatre și opere, cum e cea din Viena, de exemplu, care achită costuri imense pentru achiziționarea softurilor noastre, iar noi le dăm celor de aici practic gratis. Dar sunt reticenți, iar până acum nu avem contracte decât cu patru instituții, Teatrul de Operetă, Societatea de Radiodifuziune, Teatrul Național din Timișoara, Filarmonica din același oraș. Avem cazuri ridicole, cum e cel al Operei din Brașov, care are o agenție în sediu și una în centru, și se sună între ele ca să vadă fiecare ce a vândut“.
Melomanii români dezamăgesc
„Pentru Bon Jovi am alocat cel puțin 10.000 de bilete fanilor din afara țării, dintre care marea majoritate vor fi bulgari“, spune directorul companiei. Trimiterea la Bulgaria nu se oprește, din păcate, aici. „Suntem dezamăgiți că o țară ca aceasta, cu o populație de trei ori mai mică decât a noastră, are un public mult mai activ. De pildă, la AC/DC am vândut 52.000 de bilete, or la bulgari au fost 63.000.
Sau, alt exemplu, la Eros Ramazzotti s-au vândut 4.000 de bilete, iar la Elton John, 8.000; a fost jenant pentru că era mult sub capacitatea sălii. E o rușine“. Marea diferență dintre noi și vecinii din sud este, pe lângă entuziasmul publicului, faptul că la noi autoritățile nu fac mai nimic pentru a încuraja industria evenimentelor. „Bulgarii inaugurează anul ăsta o arenă acoperită, cu capacitate de 8.000 de locuri; pentru noi, Sala Palatului e cea mai mare. Or, acum problema nu mai e că nu reușești să aduci un artist, ci că nu ai unde“.

Un concert AC/DC aduce încasări egale cu cele realizate de 20 de instituții culturale medii de-a lungul unui întreg an.

AVANTAJ
Între parteneriatele exclusive ale Eventim se numără cele cu Marcel Avram (organizator al concertelor AC/DC, Guns N’Roses, Eric Clapton și al festivalului Tuborg Green Fest), cu Events (responsabili cu concertele Aerosmith și Cranberries), Artexim (producătorul Festivalului George Enescu)

10%
este comisionul maxim perceput de Eventim din prețul biletelor comercializate.  În imagine, fani la intrarea Festivalului Peninsula