Ruxi, cum îi spun prietenii, a studiat acolo marketing și comunicare a tot ceea ce reprezintă lux. Încă din timpul facultății a lucrat în cadrul unor companii de top, cum sunt LVMH Hotel Management Group din Franța sau Hilton în România.

Licența nu era suficientă pentru ea, așa că a continuat cu un master în Londra și Paris pe care l-a finalizat cu succes. A rămas apoi în capitala Franței pentru a se dezvolta profesional și mai mult și a lucrat pentru branduri de lux ca Montblanc, Cartier și Piaget.

De ce a revenit în România

Într-o zi s-a decis să revină în țară pentru că dorea să pună în aplicare experiența ei internațională și să aducă plus valoare în țara în care s-a născut. “M-am întors din greșeală. Trebuia să fie prima mea vacanță de vară după 7 ani de studii, internship-uri și joburi în afară țării. Am rămas pentru că am simțit că aici pot să fructific cu adevărat ce am învățat. Dacă aș alege să plec din nou, aș rămâne, probabil, cu un sentiment de vinovăție  și ignoranța, deci nu”, recunoaște Ruxi .

Visul ei era să-și deschidă propria agenție de PR. Mai întâi s-a angajat la două companii de top din industrie, Golin și McCann PR, iar apoi a pornit la drum pe cont propriu. Nu i-a fost teamă de eșec, dar pe parcurs s-a întâlnit cu multe provocări pe care a știut, însă cum să le gestioneze. Lipsa de suport fiscal și legal pentru  afacerile de tip start-up sau clienții care nu îți plătesc la timp sunt principalele probleme cu care s-a confruntat până acum.

“Am fondat Line Agency în Mai 2017. Am început doar eu și un singur brand pentru care ofeream servicii strict de social media, iar acum suntem o echipă extinsă, de mai mult de 12 oameni, cu peste 30 de branduri în portofoliul acumulat până în prezent. La nivel de servicii, am reușit în mai puțin de un an să trecem de la statusul de agenție de digital la una de integrated marketing. Astfel, avem clienți pentru care am fost alături de la T0 – naming, logo si brand book, la dezvoltarea strategiei de comunicare și la implementarea sa atât în online (website, social media, media, e-PR) cât și în offline (campanii de PR, de outdoor etc)”, explică Ruxandra Marian Micșunescu .

200.000 de euro a fost cifra de afaceri a Line Agency în 2018, primul an întreg de activitate al agenției, având un profit de 100.000 de euro

Patron sau propriul tău angajat?

Business-ul personal este ceea ce visăm cu toții, însă odată ajunși proprii noștri șefi, constatăm că în fapt sunt proprii angajați. O spune și Ruxi cu zâmbetul pe buze acum.

“Majoritatea oamenilor spun că da, este greu, dar măcar ești propriul tău șef – în realitate, ești propriul tău angajat. În ultimii doi ani am avut mai puține zile de vacanță decât orice alt membru al echipei, și chiar și atunci când le-am avut, am profitat de ele pentru a mă detasa de task-urile zilnice, dar tot pentru a mă gândi la “the bigger picture” atunci când vine vorba de agentie”, mărturisește aceasta.

Line Agency este acum o agenție care oferă servicii integrate de marketing și comunicare și care deja s-a impus pe piață, în special datorită know-how-ului Ruxandrei în marketingul de lux, dar și pentru că livrează toate proictele foarte rapid, aducând multă inovație în orice strategie de comunicare.

“Când eram la facultate, ni se spunea mereu că word-of-mouth e unul dintre cele mai bune canale de marketing, mai ales când vine vorba de o companie care oferă servicii. Legat de Line Agency, cred că succesul s-a datorat atât word-of-mouth-ului, pentru că mulți clienți m-au urmat pe mine, că și om de agenție cu care au lucrat, dar și datorită recomandărilor lor. Altă cheie importantă a succesului pentru noi a fost “word-of-digital”. Este un termen pe care l-am inventat oarecum, pentru a explică faptul că mulți clienți au venit către noi după ce au văzut alte conturi de social media de a căror strategie, conținut și management ne ocupăm. De exemplu, după mai puțin de 3 luni de existența pe piață, am fost chemați în pitch (pe care l-am și câștigat) de un grup foarte mare de retail din țară, după ce marketing manager-ul lor a văzut contul de Instagram al unui mic restaurant pe care îl frecventa – și asta pentru că am ales să ignorăm varianta clasică de a poștă doar poze cu mâncare și am reușit să îl transformăm într-un meniu virtual cu poze și texte care clar se diferențiau în industria respective”, spune fondatoarea Line Agency.

Ca noi toți, cea mai dură lecție pe care i-a oferit-o viața a venit de fapt din partea oamenilor care au dezamăgit-o. Deși a încercat să-i ajute să de dezvolte împreună cu ea, unii nu au știut să aprecieze efortul.

“Au fost experiențe care mi-au folosit, care m-au învățat că trebuie să îmi mai cobor uneori standardele și așteptările atunci când vine vorba de angajați – desigur, sunt și oameni din echipa mea care mi-au rămas alături și mi-au dovedit că merită orice  efort „extra”, atât personal cât și profesional, mărturisește Ruxi”, cu un aer ușor trist.

De ce să se întoarcă tinerii români acasă?

„De ce să se întoarcă acasă? Pentru că e acasă. Și pentru că suntem atât de puțini cei care am rămas și care ne-am întors și avem nevoie de ei pentru un viitor mai bun – oameni care să înțeleagă importantă votului, care să spună „NU” atunci când li se spune că „așa merg lucrurile la noi”. Pentru că ignoran’a e un răspuns pe termen scurt, cu care putem trăi noi, dar care nu ajută generațiile viitoare pe termen lung. Avem o țară atât de frumoasă cu atât de mult potențial, e păcat să nu luptăm pentru ea, mai ales când avem „KPIs” din-afară care să ne ghideze”, concluzionează Ruxandra Micșunescu.

Ce ar schimba Ruxi, dacă ar fi președinte cu puteri absolute în România, pentru o zi

„Sunt atât de multe lucruri pe care le-aș schimba. Însă, dacă chiar aș avea puteri absolute, aș lansa un proiect de digitalizare a instituțiilor de stat, pentru a reduce birocrația atât pentru persoanele juridice cât și cele fizice. Când m-am întors în țară și după ce am fondat agenția, ce m-a șocat cel mai tare este că atunci când taxele plătite nu sunt distribuite cum trebuie din cauza sistemului, poprirea vine automat pe un canal digital, însă contestația poate dura și o luna, pentru că este totul în print. De asemenea, aș promulga un pachet de legi care să faciliteze înființarea și menținerea pe piață a start-up-urilor în primii 2 ani. Înțeleg necesitatea unui sistem de taxe (mai ales atunci când chiar sunt folosite pentru dezvoltarea unei țări), însă știu cât de greu este și să îți dezvolți un portofoliu– fee-uri mai mici, salarii, costuri și taxe mari”, a spus Ruxandra.