Conceptul CrossBlue are o parte frontală care respectă noua linie de design impusă de Volkswagen pentru întraga linie de SUV-uri care va apărea pe piață în următorii ani. Deși în varianta prezentată la Detroit în mașină este loc doar pentru șase persoane, oficialii germani nu au ascuns faptul că varianta de serie va putea transporta șapte persoane.
Motivul lansării conceptului la o expoziție din America și nu la una din Europa este lesne de intuit. SUV-urile de dimensiuni mari pierd treren pe bătrânul continent însă dincolo de ocean ele sunt încă la mare căutare. De fapt, conform statisticilor, nu mai puțin de 29% dintre autoturismele vândute în SUA sun SUV-uri. Tot orientarea modelului către piața nord-americană este logica în care inginerii din Wolfsburg au colaborat îndeaproape cu designerii diviziei Volkswagen of America. Cu toate acestea, germanii suțin că modelul va fi vândut pe toate piețele lumii.
Un detaliu interesant care dezvăluie cât de performantă și avantajoasă pentru grupul german este moua platforma MQB este acela că atât noul Golf, un vehicul de clasă C, cât și acest impozant mastdont, utilizează derivate ale acesteia. În plus, spre deosebire de majoritatea vehiculelor cu trei rânduri de scune de pe piață, CrossBlue chiar oferă spațiu suficient pentru toți pasagerii. Conform Volkswagen, cei care vor lua loc pe al treilea rând de scaune vor avea 917 mm disponibili pentru picioare în timp ce pentru ocupanții banchetei din mijloc au rezervați 947 mm. Chiar și cu toate cele trei rânduri de scaune utilizate mașina oferă un spațiu pentru bagaje de 335 de litri.
Deși conceptul prezentat la standul Volkswagen de la Detroit este dotat cu un sistem de propulsie hibrid care dezvoltă 297 CP grație combinației dintre un diesel de 2.0 litri – 187 CP și două motoare electrice amplasate pe cele două axe, varianta de serie va putea fi echipată cu oricare dintre grupurile propulsoare din portofoliul grupului german. Odată cu prezentarea acestui concept, Volkswagen a lăsat să se întrevadă întregul său plan industrial din zona SUV. Cel mai mic exponent al acesteia va fi Taigun, crossoverul prezentat cu câteva luni în urmă la Sao Paolo  care are la bază modelul up!. În curând vor fi prezentate și noile variante ale deja cunoscutelor modele Tiguan și Touareg, urmând ca modelul de serie rezultat din conceptul CrossBlue să fie fratele mai mare al gamei. Există zvonuri și despre un SUV de mici dimensiuni care ar trebui să umple golul dintre Taigun și Tiguan, un vehicul având ca bază modelul Polo.