General Motors îşi va impulsiona vânzările oferind credite americanilor mai puţin solvabili. Asta după ce lumea încă nu şi-a revenit complet după o criză care are drept cauză aceste credite cunoscute sub denumirea de subprime.

Edward E. Whitacre Jr a explicat la modul foarte sincer care sunt motivele pentru care a semnat achiziţia societăţii de leasing AmeriCredit pentru 3,5 miliarde de dolari la finalul lunii iulie.

Cea mai mare achiziţie a GM de la intrarea în faliment de anul trecut îi va permite să dea credite unui segment de clienţi care sunt mai puţin solvabili, scrie publicaţia elveţiană Le Temps.

Un senator american a denunţat reîntoarcerea GM la vechile obiceiuri: „Compania ar trebui mai degrabă să producă maşini pe care oamenii să-şi dorească să le cumpere decât să relanseze o politcă de creditare cu nivel înalt de risc”.

Conform unor estimări recente, citate de Le Temps, GM ar putea să-ţi crească vânzările cu până la 20% dacă relansează modalitatea „clasică” de creditare.

Whitacre a afirmat că, până la urmă, trebuie urmărit interesul contribuabilului: o creştere a vânzărilor va permite o listare mai rapidă la bursă, ceea ce va permite intrarea pe piaţa de capital a acţiunilor companiei, deţinute în proporţie de 60% de guvernul american.

Directorul general al General Motors (GM), Ed Whitacre, se va retrage din funcţie la 1 septembrie şi va fi înlocuit de Dan Akerson, membru în conducerea grupului auto şi director al fondului de investiţii The Carlyle Group, transmite Reuters.

Plecarea lui Whitacre era aşteptată, dar momentul anunţului, cu numai o zi înainte de depunerea cererii pentru lansarea ofertei publice iniţiale, a luat prin surprindere analiştii.

Whitacre, care de opt luni face naveta între reşedinţa sa din Texas şi Detroit, a declarat în repetate rânduri că este doar un lider interimar la GM.


General Motors (GM) a obţinut în intervalul aprilie-iunie cel mai mare profit net trimestrial din ultimii şase ani, de 1,3 miliarde de dolari, după un câştig de 865 milioane dolari în primele trei luni ale anului, care reflectă majorarea cu 47% a producţiei grupului auto american, la nivel mondial. Toate acestea, după ce în urmă cu un an intra în faliment în urma unei crize fără precedent.

DETALII:
Citeşte şi Model de succes american: de la faliment la profit record în doar un an