Aceștia au anunţat marţi că vor suspenda producţia în toate fabricile din Coreea de Sud, din cauza lipsei de componente din China, provocată de epidemia de coronavirus, relatează agenţia EFE, citată de agerpres.

Hyundai a oprit marţi liniile de montaj de la fabrica numărul 5 din Ulsan, la circa 414 kilometri sud-est de Seul, şi a stabilit cu sindicatul oprirea graduală a activităţii din alte patru fabrici din zonă şi în cele pe care le deţine în Jeonju şi Asan, a confirmat compania pentru agenţia Yonhap.

 

Suspendarea este valabila până pe 9 februarie

Autorităţile chineze au cerut fabricilor să îşi oprească operaţiunile în principiu până pe 9 februarie, într-o încercare de a frâna răspândirea coronavirusului, apărut în oraşul Wuhan, în centrul Chinei.

„Dacă fabricile de componente din China îşi vor relua activitatea pe 10 sau 11, pierderile de producţie din cauza lipsei de piese vor fi limitate”, a declarat pentru Yonhap un purtător de cuvânt al Hyundai, fără a menţiona efectele unei posibile prelungiri a perioadei de oprire.

Grupul deţine şapte fabrici în Coreea de Sud şi zece în exterior (patru în China, una în SUA, una în Republica Cehă, una în Turcia, una în Rusia, una în India şi una în Brazilia), cu o capacitate de producţie de 5,5 milioane de autovehicule.

Într-un e-mail trimis marţi angajaţilor fabricii din Ulsan, conducerea preciza că „suspendarea activităţii este inevitabilă”, din cauza opririi activităţii de către furnizorii chinezi, ca urmare a restricţiilor guvernamentale.

Kia, la care Hyundai deţine 34% din acţiuni, a început, de asemenea, să reducă producţia în fabricile sale din Hwaseong şi Gwangju, din acelaşi motiv, a confirmat purtătorul de cuvânt al sindicatului.

Filiala auto are opt fabrici pe plan intern şi cinci în străinătate, cu o producţie de 3,84 milioane unităţi.

Hyundai şi Kia, împreună, reprezintă al cincilea mare producător auto la nivel mondial din punct de vedere al volumului de vânzări.