Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului împreună cu Domestos, marcă internaţională a companiei Unilever au iniţiat proiectul educaţional „Igiena acasă şi la şcoală”. Prima parte a proiectului se implementează în anul şcolar 2009 – 2010, în aproximativ 100 de şcoli şi 50 de grădiniţe din oraşele Bucureşti, Iaşi şi din judeţul Cluj. Scopul proiectului „Igiena acasă şi la şcoală” este creşterea gradului de informare şi conştientizare a copiilor cu privire la importanţa igienei şi a sănătăţii, precum şi la formarea abilităţilor de menţinere a igienei proprii şi a celorlalţi.

Programul este dedicat preşcolarilor şi scolarilor cu vârsta cuprinsă între 4 şi 10 ani. Pentru fiecare categorie şcolară, programul conţine acţiuni dedicate nivelului de înţelegere şi de informare specific vârstei.

”Realităţile zilelor noastre arată că trăim într-o perioadă provocatoare din perspectiva menţinerii sănătăţii, din cauza fluxului abundent de informaţii şi de mituri referitoare la procesul de îmbolnăvire datorat îndeosebi contactului cu diverse medii neigienice. Programul „Igiena acasă şi la şcoală” urmăreşte să îi înveţe pe copii că o viaţă sănătoasă începe cu un mediu curat, igienizat. Este o iniţiativă frumoasă pentru care mulţumim mărcii Domestos şi sperăm că astfel de gesturi să devină familiare şi altor companii din dorinţa de a oferi un plus de valoare educaţiei copiilor”, declară Rodica Cherciu – Inspector General, Direcţia Educaţie şi Învăţare pe tot Parcursul Vieţii, Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.

Componenta dedicată copiilor de vârstă preşcolară se desfăşoară în această primă fază într-un număr de 50 de grădiniţe: 30 din Bucureşti, 10 din Iaşi şi 10 din Cluj-Napoca. Acestora le-au fost distribuite caiete de lucru cu rol educaţional pentru copii care oferă preşcolarilor posibilitatea de a învăţa, desenând şi colorând, norme igienice de bază prin rezolvarea sarcinilor de lucru aplicative. Componenta dedicată copiilor cu vârsta cuprinsă între 6-10 ani din sistemul de învăţământ primar cuprinde un concurs educativ care îşi propune să valorifice cunoştinţele acumulate de elevi în domeniul igienei personale şi colective şi care să creeze cadrul de exersare a abilităţilor igienico-sanitare.

Astfel, în prima etapă, Domestos şi Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului au avut în vedere un număr de 100 de şcoli, 80 din Bucureşti, 10 din Iaşi şi 10 din Cluj, care vor desfăşura până la finalul anului şcolar o campanie despre igienă ce va include crearea unor materiale inovative, pornind de la posterul afişat în unităţile lor de învăţământ, cu mesajul ”100% sănătate, 0% microbi”.

Campaniile desfăşurate de copii au rolul de a a sublinia necesitatea menţinerii igienei atât acasă, cât şi la şcoală, precum şi beneficiile acesteia pentru sănătate şi dezvoltare armonioasă. Mai mult decât atât, pentru copiii din clasele primare, pentru profesori şi părinţi, a fost creată platforma online www.zeromicrobi.ro, care include informaţii despre concursul în şcoli, precum şi un joc educativ, Germ Killer, menit să faciliteze înţelegerea nevoii pentru un mediu curat, igienizat, ferit în totalitate, de microbi. ”Educaţia reprezintă un instrument eficient pentru formarea abilităţilor de viaţă în rândul tinerei generaţii, iar Domestos, produsul lider în igienă şi dezinfecţie, îşi asumă un rol important în dezvoltarea sănătăţii copiilor. Încercăm să-i educăm într-un mod vesel, distractiv, să le atragem atenţia şi să-i implicăm în activităţi diverse, care să le stârnească creativitatea, dorinţa de lucru în echipă, rolul de promotor al mesajelor de igienă pe care îl pot avea şi ei la rândul lor în grupul de prieteni sau acasă. Atât reacţiile lor, cât şi ale cadrelor didactice ne încurajează să sperăm că în anul şcolar 2010 – 2011 vom continua acest proiect şi îl vom implementa la nivel naţional”, spune Diana Stan – SBM HHC, Unilever South Central Europe.