Conform studiului, 75% dintre fetele şi băieţii germani susţin că sunt foarte mulţumiţi cu viaţa lor. Însă în Olanda acest procent este de 90%, în Elveţia de 82% şi respectiv de 80% în Franţa. Cele mai mici valori au fost măsurate în Turcia – 53%, urmată de Japonia şi Marea Britanie.

„Pe de-o parte, 75% este o valoare bună, dar ne putem uita şi din cealaltă perspectivă şi constatăm că fiecare al patrulea copil german nu este mulţumit cu viaţa sa. Iar acest lucru nu este foarte bun într-o comparaţie internaţională”, a comentat Rudi Tarneden, purtător de cuvânt al Unicef Germany din Koln, potrivit agerpres.ro

Acesta a adăugat că părinţii multor copii din Germania sunt mai îngrijoraţi şi conduşi de frică decât părinţii din alte ţări, iar acest lucru a influenţat rezultatele obţinute de UNICEF.

„Dacă adulţii vor avea mai multă încredere, acest lucru se va reflecta şi în atitudinea copiilor”, a adăugat purtătorul de cuvânt al Unicef Germany din Koln

Aproape jumătate de miliard de copii de pe glob nu pot beneficia de învăţământul la distanţă

UNICEF (Fondul Internațional pentru Urgențe ale Copiilor al Națiunilor Unite) arată într-un raport că închiderea şcolilor din cauza pandemiei a lăsat o treime dintre elevii din întreaga lume, respectiv 463 milioane de copii, în imposibilitatea de a beneficia de o formă de învăţământ, pentru că nu aveau accesul la echipamente şi la tehnologii precum internet, televiziune sau radio.

Directoarea UNCEF, Henrietta Fore, declară: „Numărul mare de copii a căror educaţie a fost complet întreruptă vreme de luni constituie o urgenţă educaţională mondială.” Ea avertizează că „repercusiunile s-ar putea face simţite în economii şi societăţi în deceniile viitoare”.

ONU estimează că, la nivel mondial, aproape 1,5 miliarde de copii au fost afectaţi de închiderea şcolilor sau de măsurile de izolare.

Există însă discrepanţe geografice evidente în ce priveşte accesul la învăţământul la distanţă, mult mai puţini copii fiind afectaţi în Europa, spre exemplu, decât în Africa sau în unele zone din Asia.

Raportul UNICEF are la bază date culese din circa 100 de ţări, măsurând accesul public la internet, televiziune sau radio. Chiar şi copiii cu acces adecvat la tehnologie se pot confrunta cu obstacole în ce priveşte educaţia la distanţă, din cauza fie a condiţiilor improprii de lucru de acasă, a presiunilor de a ajuta în gospodărie, a obligaţiei de a munci sau a lipsei de suport tehnic atunci când apar probleme tehnice, afirmă UNICEF.

Pe glob, numărul elevilor care au fost privaţi de acces la educaţia virtuală a fost de 67 milioane în estul şi sudul Africii, 54 milioane în vestul şi centrul Africii, 37 milioane în Orientul Mijlociu şi Africa de Nord, 80 milioane în zona Pacificului şi în estul Asiei, 147 milioane în Asia de Sud, 25 milioane în Europa de Est şi în Asia Centrală, şi 13 milioane în America Latină şi zona Caraibelor. Raportul nu prezintă date pentru SUA şi Canada.

Într-o perioadă în care multe ţări pregătesc reînceperea anului şcolar, UNICEF „îndeamnă guvernele să acorde prioritate redeschiderii în deplină siguranţă a şcolilor atunci când încep să relaxeze restricţiile”.

Acolo unde redeschiderea nu este posibilă, autorităţile trebuie să prevadă o formă de învăţământ specifică pentru recuperarea timpului pierdut, mai cere UNICEF în comunicatul său.

Sursă foto: INQUAM/George Călin