Prima zi de sală acasă? Află cum să te pregăteşti corespunzător

03 Apr 2020
Prima zi de sală acasă? Află cum să te pregăteşti corespunzător

Felicitări pentru că, în sfârşit, ai reuşit să îţi faci curaj şi să te pregătești de sală acasă! Starea de spirit potrivită este foarte importantă la început. Nu contează foarte să ai cele mai potrivite accesorii. Ceea ce este esenţial este dedicarea ta.

Nu încerca să slăbeşti 5 kilograme într-o zi

O greşeală comună pentru începători este antrenamentul excesiv din prima zi. Corpul tău trebuie să se acomodeze treptat cu aceste noi activităţi, iar kilogramele acelea nu s-au depus peste noapte, deci nici de dispărut nu o să dispară aşa. 

Creşte intensitatea, greutăţile, ritmul, etc. cu fiecare zi, în loc să stai din prima 4 ore. 

Ce să folosești?

Echipamentul de antrenament este estenţial. Alege haine în care să te simţi confortabil şi care să nu te deranjeze în timpul antrenamentului. Hidratarea în timpul antrenamentului este foarte importantă. Daca ai ales să foloseşti suplimente preworkout sau post workout, ține-te de ele și ascultă muzică în timpul antrenamentului. 

Încălzeşte-te înainte să te apuci de exerciţii

Este foarte important să îţi creşti pulsul puţin şi să îţi încălzeşti muşchii înainte de exerciţiile propriu-zise, astfel vei evita accidentari, iar febra musculară de a doua zi nu va mai fi aşa de dureroasă. Stretching-ul dinamic este cel mai potrivit, conform studiilor în domeniu, pentru o încălzire optimă. Rotiri de umeri, de braţe, fandări sau înclinări laterale, etc, sunt doar câteva tipuri de astfel de exerciţii. 

Începe cu greutăţi mici

Chiar dacă simţi că poţi mai mult nu este necesar să îţi forţezi corpul din prima zi. Mai important este să înveţi cum se execută corect exerciţiile, postura pe care o ai. Astfel vei fi mult mai eficient şi vei evita accidentările. Progresia se va face în timp. 

Încearcă câte puţin din fiecare

Cuvântul cheie aici este „încearcă”. Nu contează ce exerciţii faci, corpul tău va fi în stare de şoc oricum, deoarece este supus la un nou tip de stres. Lucrează unul, două exerciţii pentru fiecare grupă de muşchi.

Ia-ţi notiţe

Cifrele nu mint! Măsoară-ţi progresul. Nu sări imediat pe un cântar. Ia-ţi măsurile. Poţi să slăbeşti pierzând din grăsime şi câştigând muşchi, dar kilogramele de pe cântar să rămână aceleaşi. Notiţele te vor ţine organizat, dar şi contectat la această activitate, care va rămâne interesantă evitând repetiţia şi monotonia.

Recuperează-te corespunzător.

Ai supravieţuit primul tău antrenament. Felicitări! Acum va trebui să îţi reîncarci rezervele de combustibil. Trebuie să mănânci ceva în 30 de minute după sală. 

Acum că ai trecut cu bine de această primă zi, tot ce trebuie să faci e să transformi această premieră într-o obişnuinţă pentru a obţine acele rezultate pe care ţi le doreşti.