Orice criză înseamnă și oportunitate de business, iar mediul e-commerce este pe val

29 Sep 2020
Orice criză înseamnă și oportunitate de business, iar mediul e-commerce este pe val

Există o mulțime de articole cu studii, analize, păreri despre impactul negativ major pe care actuala pandemie îl are și îl va avea în viitoarele trimestre asupra mediului de afaceri. În special în trimestrul 2 al anului 2020 a fost vorba despre carantină – lockdown, o criză indusă de deciziile guvernelor dornice de a evita colapsul sistemului sanitar. Mai departe, scăderea consumului, restricțiile din turism și HoReCa, costurile ridicate cu noile cerințe de igienă și chiar teama consumatorilor cu privire la viitor determină scădere a perspectivelor economice.

 

Adevarata criză economică va lovi abia în următoarele luni, avertizează unele analize, care subliniază că până acum statele au făcut mari eforturi pentru ca impactul asupra populației șicompaniilor să fie cât mai redus. Interesant este că România are scădere economică mai puțin amplă decât alte țări europene. Spre exemplu, Germania, considerată motorul economic al Europei, a înregistrat în trimestrul al doilea al acestui an o contracţie economică record de 9,7%, coform Oficiului Federal de Statistică, citat de Reuters și Agerpres. Sunt scăderi economice la nivel record istoric absolut, așa cum se întâmplă și în Japonia: conform BBC, citată de Digi24, economia acestui stat din Asia a înregistrat scădere de 7,8% în perioada aprilie-iunie 2020, față de ianuarie-martie 2020, iar diferența de la an la an a fost de 27,8%.

 

Comerțul online s-a dublat în perioada pandemiei în România, se arată într-un material publicat de revista Biz. Creșterile exacte vor fi aflate peste mai mult timp, cert este însă că mediul e-commerce beneficiază din plin de restricțiile cu privire la contactul fizic social. Distanțarea din offline determină „aglomerație” online, sunt creșteri masive. E-shopurile erau oricum pe val, dar valul s-a ridicat puternic în ultimele luni. Ceea ce trebuie subliniat este că acest trend va avea efecte pe termen lung. Populația care s-a obișnuit acum cu shoppingul pe internet va păstra mare parte din aceste obiceiuri de achiziție. Viitorul sună excelent pentru e-commerce în acest context, indiferent de cum vor evolua lucrurile legat de pandemia de Covid-19.

 

Mulți oameni de afaceri semnalează că această criză actuală din domeniul sănătății, care se răsfrânge și asupra mediului de business, nu trebuie privită cu panică. Cu atât mai mult cu cât este o acțiune artificială, indusă tocmai de restricțiile impuse de statele lumii pe termen limitat, este de așteptat ca anii următori să ofere creșteri accelerate în multe domenii. Există acum multe oportunități, iar tehnologia și tot ceea ce ține de digital pare să fie tot mai valoros în percepția investitorilor. Nu întâmplător, din aprilie și până acum, multe companii de tehnologie listate pe piața de capital în SUA și nu numai (multe din ele cuprinse în indicele Nasdaq) au înregistrat creșteri de zeci de procente.

 

În România, să lansezi un magazin online nu numai că este ieftin, dar este încă spațiu mult pe piața de specialitate, pe foarte multe nișe. Serviciile sunt accesibile, dar și foarte performante. De la găzduire web (vezi aici cel mai bun hosting) la alte servicii de programare și web design, toate pot fi contractate în foarte bune condiții de antreprenorii români. Este bine astfel să fie căutate variantele premium atât în ceea ce privește partea de web hosting, cât și cu privire la platformă e-commerce necesară pentru magazinul online.