Cum să te remarci în fața angajatorului?

Cum ai putea să impresionezi angajatorul și să-i demonstrezi că ești persoana potrivită pentru o anumită poziție liberă în compania sa? Probabil aceasta este una dintre întrebările principale pe care o au în minte toți cei care vor să obțină un loc de muncă. Căutarea unui job nu e deloc ușoară, mai ales pe o piață atât de competitivă, în care devine tot mai greu să diferențiezi un candidat de altul. Însă, cu puțină imaginație și multă determinare ai toate șansele să ieși în evidență din multitudinea de CV-uri pe care le primește o organizație. Iată cum poți să te remarci în fața recrutorilor:

Creează un CV impresionant

În mod clar, un CV bine structurat și informativ va atrage atenția angajatorilor. Acesta reprezintă singura metodă prin care poți convinge o companie să îți ofere șansa de a te prezenta la un interviu. Dacă vrei să ai ocazia de a-i demonstra recrutorului că ești persoana potrivită pentru un job, trebuie mai întâi de toate să creezi un CV care să-ți redea parcursul profesional într-un mod care să scoată în evidență competențele și abilitățile. Până nu demult, cv-ul europass era modelul preferat al tuturor candidaților și încă a rămas în top, dar acesta e mai degrabă util dacă îți dorești să lucrezi undeva în afara țării. Ca să te remarci pe piața locală, asigură-te că ai completat un CV puternic pe platformele de recrutare, primul loc în care te vor căuta recrutorii pentru a afla cât mai multe date despre tine, și totodată șansa ta de a face o impresie bună.

Construiește un brand personal

De câțiva ani, procesele de recrutare și selecție a angajaților, pentru cele mai multe dintre companii, se realizează în mediul online. Din fața calculatorului, organizațiile au acces la toate informațiile necesare despre candidați. În acest sens, trebuie să știi că și cartea ta de vizită se regăsește pe internet. Află că aproape toți angajatorii caută date despre candidați, iar rezultatele obținute cântăresc foarte mult în decizia pe care o iau cu privire la un potențial interviu ori la angajarea în companie. Din acest motiv, trebuie să îți construiești un adevărat brand care să transmită un mesaj clar despre tine și competențele tale.

Asigură-te că ai un profil curat pe rețelele de socializare, când tastezi numele tău pe internet trebuie să apară informații relevante despre tine, cum ar fi date de contact ori specializări într-un anumit domeniu. Un blog sau un website personal te pot ajuta să devii mai cunoscut în mediul online și să te diferențiezi ușor de alte persoane, mai ales în fața companiilor.

Pregătește-te pentru interviu

Mergi la un interviu cu temele făcute dacă vrei să ieși în evidență. Documentează-te despre istoria firmei, încearcă să cunoști în detaliu cerințele postului, gândește-te la răspunsuri pentru posibilele întrebări ale recrutorului, evită informațiile false sau păstrează o atitudine decentă în vestimentație și comportament. O imagine bine conturată îți va reflecta avantajele competitive față de alți candidați. 

CategoriiHR