Cum au gestionat furnizorii de servicii pandemia? #analiza

31 Mar 2021
Cum au gestionat furnizorii de servicii pandemia? #analiza

 

În baza a aproximativ 80.000 de cereri de diferite servicii primite în ultimii doi ani, site-ul web Necesit.ro – care conectează potențialii clienți cu furnizorii de servicii din toată România – a analizat efectele lockdown-urilor asupra numărului de cereri înregistrate privind diferite servicii pentru casă și afaceri. Ce au arătat rezultatele acestei analize?

Analiză: efectele crizei sanitare asupra cererii de servicii

În timpul primei opriri a vieții sociale, oamenii au trimis mult mai puține cereri pentru meșteri. În martie 2020 s-au înregistrat cu 30% mai puține cereri față de luna martie a anului 2019, iar în luna aprilie 2020 cererile au fost cu 27% mai puține față de luna aprilie a anului 2019.  Între 15 martie și 15 aprilie, când au apărut situația cea mai gravă și perspectivele cele mai negre, scăderea a fost de până la 44%!

Invinșii lockdown-ului: designerii de interior

Numai o mică parte a antreprenorilor nu a fost afectată de lockdown. Primele firme, care au înregistrat pierderi foarte mari, au fost cele specializate în design interior (-86%). De asemenea, firmele de cadastru și intabulare și specialiștii în catering au înregistrat o scădere la jumătate a numărului de cereri primite

Primul val s-a încheiat la sfârșitul lunii aprilie a anului 2020. Nu numai că starea de spirit s-a îmbunătățit semnificativ, ci am experimentat un adevărat boom al cererilor de servicii pentru casă și afaceri.

Multe persoane ar dori să se mute la casă

În timpul epidemiei de COVID-19, dorința de a avea propria casă a crescut semnificativ în rândul românilor.

Invingătorii absoluți ai crizei de COVID-19 sunt arhitecții. Aproape aceeași creștere au înregistrat și firmele specializate în Hidroizolații fundații și subsoluri. Cum era de așteptat și specialiștii în magazine online se numără printre învingători (+70%).

Numărul cererilor de servicii este în continuă creștere

Spre deosebire de primul lockdown național, opririle vieții sociale la nivel local, care au urmat, nu au provocat o scădere majoră a cererilor adresate furnizorilor de servicii pentru casă și afaceri. În continuare, ne putem aștepta ca tendința de mutare a românilor la casă să continue chiar și după sfârșitul pandemiei și, odată cu aceasta, să se mențină și interesul pentru serviciile arhitecților și ale firmelor de construcții. De asemenea, și ponderea vânzărilor online din sectorul comerțului cu amănuntul va continua să crească.

Graficele privind modificarea numărului de cereri primite în timpul lockdown-ului pe Necesit.ro sunt disponibile gratuit și le puteți utiliza în mijloacele dvs. de comunicare, împreună cu toate concluziile analizei realizate.