Ce presupune o curăţenie temeinică în birouri? La ce frecvenţa este necesară şi cum se întreţine?

29 Apr 2021
Ce presupune o curăţenie temeinică în birouri? La ce frecvenţa este necesară şi cum se întreţine?

A apela la o firmă care asigură servicii de curăţenie în Bucureşti este o decizie cât se poate de inspirată pentru administratorii companiilor care pun preţ pe sănătatea angajaţilor lor şi pe aspectul birourilor. Pentru că spaţiul de lucru este locul în care angajaţii îşi petrec câteva ore pe zi, sănătatea lor depinde de acest mediu, iar curăţenia în birouri este un atu important pentru succesul firmei şi pentru starea de bine a angajaţilor.

O companie cu birouri curate şi organizate sugerează încredere şi seriozitate, iar un birou în care este vizibil nevoie de curăţenie ridică semne de întrebare în ochii clienţilor.

Curăţarea pardoselilor, mobilierului şi zonelor de contact

Pardoselile sunt zonele din birouri cu cel mai mare depozit de bacterii. Foarte utilizate în aceste spaţii office şut mochetele şi covoarele. Prin natura lor, carpetele şi covoarele reţin praful şi multe alte impurităţi care pot fi inhalate în momentul în care particulele de praf sunt ridicate în aer în acţiunea de a păşi.

Este foarte importantă curăţarea pardoselilor cu o frecvenţă mare, de aceea angajarea unei companii specializate în curățenie birouri este recomandata. Reprezentanții companiei aspiră periodic suprafeţele şi folosesc substanţe de curăţare de calitate pentru a elimina mizeria, bacteriile şi fungii. Este necesară o curăţare profesională cu substanţe de calitate pentru a asigura un mediu de lucru cât se poate de curat şi de organizat.

Mobilierul este o parte importantă a biroului, de aceea spaţiile office necesită igienizarea acestor obiecte de mobilier folosite de către angajaţi, mai ales echipamentele şi obiectele folosite la comun şi purtătoare de bacterii şi de microbi. Sănătatea angajaţilor depinde, aşadar de curăţarea prafului şi de eliminarea organismelor dăunătoare de pe obiectele de mobilier.

În altă ordine de idei, zona din imediata vecinătate a geamurilor trebuie să fie curată, precum şi geamurile, draperiile, jaluzelele sau perdelele. Acestea devin zone d filtrare între praful de afară şi mediul din interior, de aceea particulele rămân în ţesătura sau pe paletele jaluzelelor, chiar dacă sunt din plastic sau din metal. De aceea, este foarte important ca reprezentanţii companiilor de curăţenie în birouri să pună accent pe aceste zone.

Curăţenia în birouri asigura productivitatea şi confortul angajaţilor

Dacă spaţiul de lucru este foarte bine aerisit şi are un aspect plăcut, angajaţii vor avea o productivitate crescută şi vor fi fericiţi. Indiferent de mărimea firmei, aspectul şi curăţenia în office sunt foarte importante, pentru că influenţează în mod direct starea de sănătate fizică şi psihică.

Dacă spaţiul în care angajaţii lucrează este curat, productivitatea lor va fi crescută, iar aspectul companiei va avea un plus în fața potenţialilor clienţi şi colaboratori sau parteneri de afaceri. În ceea ce priveşte frecvența curăţeniei în birouri, aceasta depinde de:

  • domeniul de activitate al firmei;
  • raportul dintre spaţiul disponibil din birouri şi numărul angajaţilor;
  • curăţenia de întreţinere şi necesitatea acesteia.