Brandul Arctic – o piață cuprinsă între Găești și alte 70 de țări

05 Feb 2020
Brandul Arctic – o piață cuprinsă între Găești și alte 70 de țări

Istoria companiei Arctic: 

  • 1968 – este fondată compania Arctic, sub licența Thomson Houston; 
  • 1970 – se realizează prima serie de frigidere Arctic; 
  • 1972 – se execută primul export către piața din Franța; 
  • 2002 – compania turcă Arcelik achiziționează Arctic; 
  • 2003 – Arctic începe producția de aragazuri, mașini de spălat, frigidere. 

Povestea companiei Arctic, producătoarea unora dintre cele mai cunoscute branduri pe segmentul de aparate frigorifice – Arctic și Beko – a început în Găești, Dâmbovița. În doar patru ani de la înființare, fabrica de frigidere Arctic exportă deja primele linii de producție în Franța. De aici și până la o pondere de 90% a importurilor externe au trecut cinci decenii. Din 2002, fabrica de frigidere Arctic a fost preluată de compania turcă Arcelik, fapt ce a determinat o schimbare majoră în propria gamă de produse Arctic: astăzi, fabrica mai produce și aragazuri, mașini de spălat și frigidere, pentru o piață formată din 70 de țări. 

Prezență vitală pentru comunitatea locală 

Cumpăarea Arctic de către colosul Arcelik a reprezntat o gură de aer proaspăt pentru comunitatea locală. În prezent, compania Arctic (lider pe piața românească de electrocasnice, cu o cotă de aproximativ 40%), este unul dintre cei mai importanți angajatori ai județului Dâmbovița, cu un număr de aproximativ 2800 de salariați. 

Mai mult decât atât, Arcelik (cel mai mare producător de electrocasnice de pe întreg continentul european și al șaptelea mare producător, la nivel global) derulează în prezent o investiție de peste 100 milioane de euro, pentru inaugurarea celei de-a doua fabrici Arctic. Păstrând tradiția, noua fabrică va funcționa tot în județul Dâmbovița (localitatea Ulmi), urmând să producă anual un număr de aproximativ 2.2 milioane de mașini de spălat rufe și mașini de spălat vase. 

Investiții importante în tehnologie 

Avântul companiei Arctic pe piața internațională a avut la bază și o lungă serie de inovații tehnologice, poziționând acest brand în topul liderilor internațional, pe piața de aparate electrocasnice. Iată doar câteva dintre acestea: 

  • După aderarea la Protocolul de la Montreal (1994), Arctic devine primul producător est-european de frigidere ce elimină freonul, o substanță ideală pentru răcirea spațiilor interioare, însă nocivă pentru organism; 
  • La trei ani de la cumpărarea fabricii de către Arcelik, se inaugurează prima linie producătoare de congelatoare dispuse pe orizontală, prima de acest gen din portofoliul grupului turc; 
  • 2009 este un an de referință pentru gama de aparate electrocasnice incorporabile, lansate sub brandurile din portofoliul Arctic. Principalul avantaj al produselor din această linie: eficientizarea spațiului disponibil din bucătării, holuri, băi. 

Arctic se numără printre principalii exportatori români, cu o pondere de aproximativ 80% din totalul vânzărilor, orientată către țări precum: Franța, Turcia, Africa de Sud, Italia, Germania.